۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
  • کد خبر: 239380

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ضمن نگرانی نسبت به خشکسالی، کاهش بارندگی ها و ذخایر آبی سدها، گفت: از آنجا که 15 درصد ظرفیت و پنج درصد تولید برق بعهده نیروگاه های برق آبی کشور است، با وجود شرایط ذخایر سدها مدیریت مصرف آب و برق ضروری است.

به گزارش گروه تلکس شانا، غلامرضا خوش خلق در گفتگو با ایرنا، درباره وجود خاموشی در تابستان سال جاری، افزود: با وجود شرایط آبی کشور و میزان مصرف در پیک سال گذشته، قبل از آغاز سال جاری شرکت توانیر کاهش 2500 تا 3000 مگاواتی مصرف برق تابستان را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به پیک مصرف برق 49 هزار مگاواتی برق در تابستان سال گذشته، گفت: عبور از تابستان گرم سال گذشته تنها با تلاش همکاران در بخشهای تولید ، انتقال و توزیع و همکاری مشترکین صورت گرفت.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه بیش از 26 میلیون مشترک در کشور از انرژی برق استفاده می کنند، اظهار داشت: 80 درصد مشترکین خانگی هستند که یک سوم مصرف کشور را به خود اختصاص داده اند.

خوش خلق با بیان اینکه یک سوم مشترکین در سایر مصارف تجاری، کشاورزی و صنعتی هستند، افزود: طی سالهای گذشته مشترکین در مصارف صنعتی و کشاورزی رشد قابل توجهی داشته اند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته کاهش تلفات انرژی در دستور جدی وزارت نیرو قرار گرفت، گفت: در پی اقدامات صورت گرفته، روند نزولی تلفات را در صنعت برق کشور شاهد هستیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به کاهش 2 درصدی تلفات برق در سال گذشته، خاطرنشان کرد: بخش های قرائت، بازرسی، نصب کنتور مرجع برای فیدرها و مراکز با تعداد اشتراک بالا و حذف کامل لامپ های پر مصرف از سطح واحدهای تجاری به منظور کاهش تلفات برق و انرژی در صدر اولویت های سال جدید قرار گرفته است.

کد خبر 239380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =