خبرگزاری رویترز اعلام کرد، آمارهای این خبرگزاری، موسسات مهم پیش بینی کننده و آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد، مازاد کنونی عرضه اوپک، دست کم در یک دهه اخیر بی سابقه است.

به گزارش تلکس شانا به نقل از رویترز، تحلیلگران معتقدند، اعضای مهم اوپک شامل عربستان سعودی، عراق، کویت و امارات متحد عربی در ماه های اخیر در تلاش برای بدست آوردن سهم بازار در آستانه لغو احتمالی تحریم های اقتصادی ایران، تولید خود را افزایش داده اند.

بزرگ ترین صادرکنندگان نفت جهان در اوپک، تقریبا روزانه 2 میلیون بشکه نفت پمپاژ می کنند که بسیار بیشتر از حد نیاز است.

مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا (ایی.آی ای) اعلام کرد، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در سه ماهه نخست سال میلادی جاری 30.27 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده و پیش بینی می شود، تولید آن در سه ماهه دوم، حتی بیش از این نیز افزایش یابد و به حدود 30.36 میلیون بشکه در روز برسد.

براساس اعلام سازمان های مهم پیش بینی کننده از جمله اوپک و آژانس بین المللی انرژی، این در حالی است که تقاضای نفت اوپک خیلی کمتر از سطح عرضه این سازمان است. تقاضای نفت اوپک به طور متوسط در سه ماهه نخست امسال 28.34 میلیون بشکه در روز بوده و انتظار می رود در سه ماهه دوم تنها به 28.37 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

در آن صورت مازاد عرضه نفت اوپک در سه ماهه نخست امسال به 1.93 و در سه ماهه دوم به 1.99 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که بیشترین مازاد در دست کم یک دهه اخیر است.

بنابه اعلام آژانس بین المللی انرژی، موجودی نفت آمریکا در هفته منتهی به 17 آوریل (28 فروردین) به رکورد 489 میلیون بشکه رسید که در تاریخ این کشور بی سابقه است.

کد خبر 239386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =