مرکز پژوهشها قیمت فروش گاز به نیروگاهها را بررسی می‌کند

قیمت فروش گاز به تولیدکنندگان برق در کمیته امور نیروی کمیسیون انرژی بررسی و مقرر شد مرکز پژوهشهای مجلس پیشنهاد اجرایی در این زمینه تدوین کند.

حسین امیری خامکانی، در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به جلسه کمیته نیروی کمیسیون انرژی با هدف بررسی قیمت فروش گاز به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بخش غیردولتی و خصوصی نیروگاههای برق، گفت: جلسه امروز ( 6 اردیبهشت‌ماه) با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نیرو، نفت، بخش خصوصی و مرکز پژوهشهای مجلس تشکیل شد.

رئیس کمیته برق و نیرو مجلس افزود: بخش خصوصی علاقه‌مند است همان‌طور که در تولید برق جایگاه دارد در صادرات آن نیز نقش ایفا کند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که هنوز قیمت غیر یارانه‌ای گاز مشخص نشده است، افزود: صادرات برق در انحصار دولت است.

امیری خامکانی گفت: بخش خصوصی فعال در تولید برق پیشنهاد می‌کند قیمت گاز همانند قیمت گاز تحویلی به پتروشیمی‌ها در اختیار آنها قرار گیرد، در حالی‌ که گفته می‌شود صادرات برق ارزش‌ افزوده ایجاد نمی‌کند و ممکن است صادرات گاز به تنهایی عواید اقتصادی بیشتری داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: در جلسه امروز، دیدگاه وزارتخانه‌های نفت و نیرو به یکدیگر نزدیک شد. از این‌رو، مقرر شد مرکز پژوهشهای مجلس با همکاری کارشناسان مربوطه در زمینه قیمت فروش گاز به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بخش غیردولتی و خصوصی نیروگاههای برق پیشنهاد اجرایی تهیه کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: صادرات برق به نسبت صادرات گاز باید دارای ارزش اقتصادی باشد تا ارزش‌افزوده ایجاد شود.

کد خبر 239436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =