ابداع مدار پایش وضع رطوبت مجرای حامل شمشهای انتقال قدرت نیروگاه

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور گفت: پایش وضع رطوبت مجراهای حامل شمشهای انتقال قدرت نیروگاه دوم این نیروگاه به کمک تکنیک مثلث باز ابداع و اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، سید حمید صالحی در توضیح بیشتر در این باره افزود: این مجراها وظیفه حفاظت و حمل شمشهای قدرت ارتباطی بین ژنراتور و ترانسهای قدرت را برعهده دارند و ورود رطوبت به این مجراها موجب خروج واحدها از مدار می شود.

وی اظهار کرد: به دلیل ولتاژ بالای شمشهای مورد نظر، امکان نصب رطوبت سنج وجود ندارد و از طرفی طول زیاد این مجراها، سنجش نقطه ای و پایش دقیقی از رطویت را نشان نمی دهد، بنابراین در زمان حاضر با اجرایی کردن تکنیک مثلث باز، میزان رطوبت بدون نصب هرگونه رطوبت سنج با دقت بسیار زیاد پایش و مورد مطالعه قرار می گیرد.

صالحی گفت: استفاده از خلاقیت و توانایی کارشناسان فنی این شرکت در استفاده بهینه از امکانات موجود و کاهش چشم افسای هزینه ها از جمله برنامه های مبتنی بر مهندسی ارزش است.

سد شهید عباسپور در شمال خوزستان روی رودخانه کارون بسته شده و از سدهای قدیمی این استان و کشور است و دارای  8 واحد نیروگاهی هر کدام با  توان تولید ۲۵۰ مگاوات برق است که ۴ واحد نیروگاهی آن در سال ۱۳۵۴ و ۴ واحد دیگر در سال ۱۳۸۱ راه اندازی و به شبکه سراسری برق پیوست.

کد خبر 239442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =