اصلاح ساختار عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی

قائم مقام وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: در پی اصلاح ساختار عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی با هدف تنظیم بازار در کشور هستیم.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجتبی خسروتاج اظهار کرد: الزام عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران بر اساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه هاست و هرگونه تغییر در نحوه عرضه باید با مجوز این ستاد انجام شود.

وی افزود: برخی از مجتمع های پتروشیمی تمایل دارند تا محصولات خود را براساس قراردادهای بلند مدت در خارج از بورس کالا به مشتریان خود عرضه کنند و در صورت مجوز ستاد هدفمندی می توانند اقدام به این کار کنند.

قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اکنون برخی از مصرف کنندگان نیز با توجه یه شرایط کنونی بازار ترجیح می دهند تا با عقد قراردادهای بلند مدت به طور مستقیم اقدام به خرید از پتروشیمی ها کنند و با توجه به این که عرضه ها نیز به طور یکپارچه در بورس کالا انجام نمی شود، تغییر مصوبه مورد اشاره و تدوین ساز و کاری تازه می تواند ابهامهای موجود را مرتفع  کند.

وی ادامه داد: ساختار و نحوه عرضه محصولات پتروشیمی باید مورد بازنگری قرار گیرد تا بازار بتواند مدیریت عرضه و تقاضا را رقم بزند.

قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نظام عرضه و تقاضا بهترین روش برای تعیین قیمت است.

خسروتاج با بیان این که نباید مجتمع های پتروشیمی اجبار در نحوه فروش محصولات خود داشته باشند گفت: با توجه به افزایش تولید محصولات متنوع پتروشیمی در کشور و تامین کامل نیاز داخل می توان با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بورس و اوراق بهادار و دیگر متولیان امر بهترین تصمیم را اتخاذ کرد.

کد خبر 239461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =