ممنوعیتهای جدید تردد خودروهای آلاینده در تهران

تردد وسایل نقلیه‌ای که دارای کلاس آلایندگی قرمز هستند، از ابتدای مهرماه امسال در کل شهر تهران و در تمام ساعات شبانه‌ روز و ایام سال ممنوع خواهد بود.

به گزارش شانا، رحمت اله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک تهران به منظور اطلاع رسانی و آماده ساختن شهروندان نسبت به متن مصوبه ممنوعیتهای جدید تردد خودروهای آلاینده در تهران گفت: براساس این مصوبه ورود و تردد تمام موتوسیکلتهای بنزینی به بخشهایی از محدوده منطقه 12 از ابتدای مهرماه امسال برای تمام ساعات شبانه‌ روز و تمام ایام سال ممنوع می شود.

وی با بیان این که براساس مصوبه 7 شهریورماه سال 87 هیئت دولت، خودروها باید از منظر فرسودگی و آلایندگی تقسیم شوند، افزود: سن فرسودگی کامیون 20 سال، اتوبوس بیرون شهری 12 سال و اتوبوس درون شهری 8 سال و مینی بوس 12 سال تخمین زده شده است و از ابتدای مهرماه امسال تردد وسایل نقلیه‌ای که دارای کلاس آلایندگی قرمز هستند، در کل شهر تهران و در تمام ساعات شبانه‌ روز و ایام سال ممنوع می شود.

حافظی تصریح کرد: از ابتدای مهرماه امسال فعالیت کامیونها با پلاکهای غیر تهران (به جز عبوریها) در سطح مناطق 22 گانه ممنوع است.

ممنوعیت تردد تاکسی پیکان از دی‌ماه امسال در محدوده طرح ترافیک تهران

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران عنوان کرد: در بخشی از این مصوبه آمده است،‌ سازمان تاکسیرانی موظف به پیگیری مقدمات تبدیل 17 هزار تاکسی فرسوده و تبدیل آن به تاکسیهای جدید از طریق شرکتهای داخلی و خارجی در یک فرصت 10 ماهه با پیش بینی بودجه جهت تامین وام از طریق دولت و شهرداری و با الویت خروج 6900 دستگاه تاکسی پیکان است، همچنین هیچ یک از تاکسیهای پیکان از دی‌ماه امسال مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک تهران نیستند.

وی همچنین در مورد چرایی عدم ورود موتوسیکلتها به برخی از محدوده‌ های منطقه 12 از جمله بازار که قرار است از ابتدای مهر ماه امسال اجرایی شود، گفت: هر موتوسیکلت شش برابر خودرو آلودگی ایجاد می‌کند و 50 درصد آلودگی هوا ناشی از آلایندگی موتوسیکلتهای کاربراتوری است که براساس مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران این ممنوعیت ایجاد شده است.

حافظی با اشاره به این که مقدمات ورود موتوسیکلتهای برقی فراهم شده است، افزود: انتظار داریم که موتوسیکلتهای برقی در فضای ر‌قابتی و استاندارد وارد چرخه شوند.

کد خبر 239463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =