صرفه‌ جویی 1600 میلیارد ریالی در تعمیر قطعات توربین

مدیر عملیات شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب از صرفه‌جویی یکهزار و 600 میلیارد ریالی این شرکت در تعمیر و بازسازی قطعات توربین و کمپرسور در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، حیدر شریفات اظهار کرد: این میزان صرفه‌ جویی در تعمیر و بازسازی 2 هزار و 30  قطعه از انواع قطعات توربین و کمپرسورهای گازی در کارگاه مرکزی این شرکت در آغاجاری حاصل شده است.

وی با بیان این که تعمیر قطعات توربین فرآیندی پیچیده و نیاز به دانش فنی دارد،  افزود: این قطعات پس از تدوین دانش فنی از سوی کارشناسان این شرکت، مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته و بر روی توربینها و کمپرسورهای واحدهای عملیاتی نصب و راه اندازی شدند.

شریفات گفت: از جمله این قطعات پوسته توربین، انواع پره های ثابت و متحرک توربین، یاتاقان های مرکزی، پوسته خارجی توربین و پروانه‌ توربین بوده که هر کدام جزو قطعات حساس توربین ها و کمپرسورها محسوب می شود.

مدیر عملیات شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب اظهار کرد: علاوه بر صرفه جویی ریالی حاصل از تعمیر این قطعات به جای خرید نمونه خارجی آنها، شتاب در دسترسی به قطعات و راه اندازی بموقع توربینها و کمپرسورها در واحدهای عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سود و صرفه قابل توجهی به دنبال داشته است.

وی افزود: با راه اندازی بموقع توربینها و کمپرسورها در واحدهای عملیاتی بویژه تاسیسات گاز و گاز مایع، تقویت فشار و تزریق گاز، از حجم زیادی گاز سوزی جلوگیری به عمل می آید که ضمن حفظ محیط زیست، سود آن رقم بالایی است.

شریفات با بیان این که در کارگاه مرکزی این شرکت در آغاجاری کارگاه تعمیر قطعات راه اندازی شده است، گفت: به همت کارکنان متعهد این کارگاه، حجم تعمیرات و سرعت فرآیند تعمیر و بازسازی قطعات انواع ماشینهای فرآیندی رو به افزایش است.

مدیر عملیات شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب یادآور شد: کارگاه مرکزی این شرکت در آغاجاری بزرگترین کارگاه تعمیرات توربینها و کمپرسورهای گازی صنعت نفت کشور است که بیش از 60 سال قدمت دارد.

کد خبر 239467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =