بومی سازی دستگاه اندازه گیری ولتاژ ایستگاه حفاظت کاتدیک

دستگاه اندازه گیری ولتاژ لوله در خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال بومی سازی و روی ایستگاه حفاظت کاتدیک نصب شد.

به گزارش شانا این دستگاه از سوی کارشناس ابزاردقیق این منطقه در سال گذشته طراحی و ساخته شدکه همان سال به صورت آزمایشی نصب شد.

علیرضا تیموری، سازنده این دستگاه گفت: پس از این که این دستگاه به صورت آزمایشی نصب و عملکرد آن مورد بررسی قرار گرفت، اشکالات آن برطرف و فروردین ماه امسال نخستین بار به صورت دائمی در ایستگاه حفاظت کاتدیک خط لوله 12 اینچ فرآورده ری- ساری نصب شد.

وی با بیان این که این دستگاه مجهز به GSM Modem، افزود: از آنجا که اندازه گیری ولتاژ خط لوله در مناطق سخت گذر و در مواقع بارندگی به سختی امکان پذیر است، به وسیله این دستگاه می توان ولتاژ خط را به صورت پیوسته قرائت و ذخیره کرد و همچنین در بازه زمانی مشخص به صورت پیامک به مرکز منطقه ارسال کرد.

تیموری، در تشریح مزایای این دستگاه گفت: با توجه به مصرف پایین دستگاه، می توان بدون شارژ دوباره تا دو سال از یک باتری V77/3 و MAH 3500 برای تغذیه دستگاه استفاده کرد. و همچنین در صورت نصب سلول خورشیدی، باتری بدون نیاز به شارژ تا 7 سال کارآیی خواهد داشت.

وی دقت اندازه گیری دستگاه را mv 10 و محدوده اندازه گیری آن را v 5.2 اعلام کرد و گفت: دستگاه مذکور به گونه ای ساخته شده است که هر هشت ساعت ولتاژ خط لوله را قرائت و ثبت می کند و به صورت هفتگی مقادیر ثبت شده را به صورت پیامک به واحد حفاظت از خوردگی منطقه ارسال می کند.

او یادآوری کرد: با این آزمایش موفق، در مرحله نخست نصب این دستگاه بر روی 10 ایستگاه حفاظت کاتدیک منطقه در دستور کار قرار گرفته که به تدریج این تعداد در مراحل بعد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 239469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =