۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
  • کد خبر: 239470
راه اندازی پالایشگاه پارادیپ هند

شرکت نفت هند (IOC)، بزرگترین پالایشگر این کشور از راه اندازی پالایشگاه پارادیپ با ظرفیت پالایش 300 هزار بشکه در روز خبر داد. به گفته منابع رسمی، این شرکت قصد دارد طی 6 ماه، پالایشگاه پارادیپ را به ظرفیت کامل برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) به نقل از خبرگزاری رویترز، راه اندازی این پالایشگاه به حجم تولیدات نفتی منطقه خواهد افزود. با توجه به افزایش عرضه محصولات پالایشی از سوی پالایشگران خاورمیانه و چین، راه اندازی پالایشگاه 5.2 میلیارد دلاری پارادیپ موجب تشدید رقابت ها در این عرصه خواهد شد و حاشیه سود پالایشگران آسیایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با کاهش تقاضا به دلیل افت رشد اقتصادی (به ویژه در چین) حاشیه سود این پالایشگران پس از سال ها، اوایل سال 2015 با کاهش روبه رو شد.

انتظار می رفت پارادیپ کار خود را در سال 2012 آغاز کند اما مجموعه ای از مشکلات شامل خلف وعده پیمانکاران، نگرانی های زیست محیطی و بلایای طبیعی راه اندازی آن را با تاخیر مواجه کرد.

بر اساس آمارهای شرکت بریتیش پترولیوم (BP)، هند طی دهه گذشته ظرفیت پالایش خود را تقریبا دو برابر کرده و به حدود 5 میلیون بشکه در روز افزایش داده و به چهارمین مرکز پالایش جهان پس از آمریکا، چین و روسیه تبدیل شده است.

در میان 11 پالایشگاه شرکت نفت هند، پارادیپ پیچیده ترین است. با راه اندازی این پالایشگاه، مجموع ظرفیت پالایش IOC به 1.61 میلیون بشکه در روز افزایش یافته که معادل 35 درصد ظرفیت کل پالایش هند است. اگرچه پارادیپ برای پالایش نفت خام مایا (مکزیک) طراحی شده است، اما برای آغاز به کار از نفت خام شیرین آفریقای غربی استفاده کرد.




کد خبر 239470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =