عرضه مرحله دوم اوراق نفت کوره با اعلام قیمت از سوی وزارت نفت

بورس انرژی روز چهارشنبه (9 اردیبهشت) در صورت اعلام قیمت از سوی وزارت نفت، میزبان عرضه مرحله دوم اوراق سلف استاندارد نفت کوره با سود سالانه ٢٥ درصد است.

مدیر بازار تامین سرمایه امین در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: دومین مرحله از عرضه اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره در صورت اعلام قیمت از سوی وزارت نفت و درج آن در بورس انرژی، چهارشنبه این هفته (9 اردیبهشت) عرضه می شود.

علیرضا سیری افزود: اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره که برای اولین بار در ایران در بورس انرژی عرضه شد با استقبال گسترده مردم روبرو بود و در مدت دو روز به فروش رسید که حجم فروش اوراق با توجه به تجربه اول عرضه آن، نشان از پتانسیل بالای اوراق در بازار سرمایه ایران دارد، براین اساس تمام حجم ٥٠ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره در اولین عرضه در بورس انرژی به فروش رفت.

وی با اعلام این که سود روز شمار این اوراق ٢٣ درصد و در سررسید سود ٢٥ درصدی برای آن تضمین شده است، ادامه داد: مرحله دوم عرضه اوراق سلف نفتی به ارزش ٥٠ میلیارد تومان با تائید وزارت نفت و بورس انرژی این هفته انجام می شود و سرمایه گذارانی که در اولین مرحله عرضه، موفق به خرید نشدند می توانند در مرحله دوم اقدام به خرید کنند.

به گفته سیری، متعهد پذیره نویسی و بازارگردان این اوراق شرکت تأمین سرمایه امین و کارگزار عرضه کننده آن کارگزاری تدبیرگران فردا است.

گفتنی است این اوراق به منظور تامین مالی طرحهای در حال توسعه شرکت ملی نفتی ایران منتشر شده است؛ زمانبندی برای پرداخت وجه معامله به صورت نقد انجام می‌شود و مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سر رسید حداکثر پنج روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

کد خبر 239475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =