۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
  • کد خبر: 239484

بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز(دوشنبه) به دلیل نگرانی‌ها درباره مناقشه یمن و اختلال در عرضه نفت خاورمیانه و همچنین علایم شروع کاهش در تولید نفت شیل آمریکا در محدوده بالای 65 دلار در هر بشکه باقی ماند.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایسنا ، براساس اعلام شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز تعداد سکوهای حفاری فعال نفت در آمریکا برای بیستمین هفته متوالی کاهش یافت و به پایین‌ ترین سطح از 2010 تاکنون رسیده است.

به گزارش رویترز، شانلینگ یاپ تحلیل‌گر نفتی برجسته در موسسه تحقیقاتی BMI گفت: افزایش قیمت نفت در واقع به دلیل یک سری گمانه‌زنی‌های مثبت از جمله کاهش عرضه نفت آمریکا است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که تولید نفت این کشور در ماه می نسبت به آوریل کاهش خواهد یافت که اولین کاهش ماهانه طی چهار سال گذشته خواهد بود.

بهای نفت برنت دریای شمال با یک سنت افزایش 65 دلار و 29 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت هفته گذشته برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و به سطح 65 دلار و 80 سنت نیز رسید.

نفت سبک آمریکا با 3 سنت کاهش 57 دلار و 12 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت آمریکا نیز شش هفته متوالی افزایش قیمت را تجربه کرد که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت از سه ماهه اول 2014 تاکنون بود.

درگیری‌ها در یمن ادامه دارد و عربستان به حملات هوایی علیه حوثی‌ها ادامه می‌دهد و اقدام تازه‌ای در جهت گفتگو انجام نشده است.

در شرایطی که بحران یمن خطر اصلی پیش‌ روی بازار نفت به حساب می‌آید شانلینگ گفت: عرضه عربستان بدون تغییر ادامه دارد و هیچ تهدید فوری علیه مسیر‌های دریایی انتقال نفت در منطقه وجود ندارد.

کد خبر 239484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =