ادامه پروژه نفتی غنا، ارزش سهام «تولو اویل» را افزایش داد

حکم دادگاه بین‌المللی حقوق دریاها برای ادامه فعالیت «تولو اویل» انگلیس در یک پروژه نفتی غنا موجب رشد قابل توجه ارزش سهام این شرکت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ ارزش سهام شرکت «تولو اویل» انگلیس امروز دوشنبه (7 اردیبهشت ماه 94) به بالاترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید. 

رشد ارزش سهام تولو اویل بعد از آن حاصل شد که دادگاه بین‌المللی حقوق دریاها، اجازه ادامه فعالیت این شرکت در میدان نفتی «تن» واقع در آب‌های ساحلی غنا را صادر کرد.

ماه گذشته و با علنی شدن اختلافات مرزی غنا و ساحل عاج و احتمال به تعویق افتادن فعالیت‌های تولو اویل در پروژه نفتی «توئنبوآ، انینرا اند انتوم»، موسوم به «تن»، ارزش سهام این شرکت سقوط کرد.
اما دادگاه بین‌المللی حقوق دریاها که مقر آن در هامبورگ آلمان است، شنبه (5 اردیبهشت ماه 94) حکم داد که اگر غنا هیچ حفاری جدیدی در منطقه مورد اختلاف با ساحل عاج انجام ندهد، پروژه «تن» می‌تواند با شرایط قبلی ادامه یابد.

بعد از اعلام حکم این دادگاه، ارزش هر سهم شرکت تولو اویل در اولین روز کاری هفته جدید بازار سهام لندن، به 456.9 پنی افزایش یافت.

همچنین انتظار می‌رود که دادگاه بین‌المللی حقوق دریاها حکم نهایی خود در خصوص این اختلاف را در سال 2017 صادر کند که این زمان ماه‌ها بعد از زمان مشخص شده برای آغاز تولید نفت از پروژه تولو اویل است.

تولو اویل گفته است که هم‌اکنون تمامی 10 چاه برنامه‌ریزی شده برای عملیاتی شدن در زمان تولید نفت را حفر کرده است.

این شرکت همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تولو جزو طرف‌های این روند داوری نیست و منتظر تصمیم دولت غنا در خصوص چگونگی اجرایی کردن شرایط حکم دادگاه می‌ماند.
تحلیلگران معتقدند که حتی در صورت شکست غنا در حکم نهایی دادگاه، شرکت تولو می‌تواند درخواست دریافت غرامت مالی کند.
کد خبر 239498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =