۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
  • کد خبر: 239518
ضرورت نوسازی پالایشگاهها در برنامه ششم

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بر ضرورت نوسازی پالایشگاههای کشور در برنامه ششم توسعه کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، شهاب الدین متاجی در دومین جلسه هم اندیشی برنامه ششم توسعه که امروز (دوشنبه،7 اردیبهشت ماه) در وزارت نفت برگزار شد، با اشاره به فرسوده بودن پالایشگاههای کشور و زیانی که ازبابت فرسوده بودن آن به اقتصاد کشور وارد می شود، اظهار کرد: هم اکنون پالایشگاههای نفت با تخفیف پنج درصدی نفت خام را دریافت می کنند؛ بنابراین باید برای سودآورکردن آنها تلاش کرد.

وی با بیان این که پالایشگاههای کشور هم اکنون برای بازسازی و یا نوسازی نیاز به سرمایه گذاری دارند،تصریح کرد: اگر پالایشگاههای کشور نوسازی نشوند فاصله ایران با جهان زیاد خواهد شد و جبران این جایگاه سخت خواهد بود.

متاجی با اشاره به این که هم اکنون بیشتر پالایشگاههای کشور به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار کرد: بخش خصوصی علاقه زیادی به نوسازی و بهسازی ندارد، از این رو باید در این زمینه تلاش کرد.

به گزارش شانا، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی چندی پیش اعلام کرد: تامین منابع مالی و اعتباری طرح توسعه پالایشگاه آبادان از طریق خط اعتباری فاینانس چین پیگیری می شود.

کد خبر 239518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =