۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
  • کد خبر: 239531
«مریل لینچ» پیش‌بینی خود را از قیمت نفت افزایش داد

بانک «مریل لینچ آمریکا»، پیش‌بینی خود را برای قیمت نفت در سال جاری و سال آینده میلادی افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک «مریل لینچ آمریکا» اعلام کرد که پیش‌بینی خود را از قیمت نفت خام برنت در سال 2016 میلادی از 58 دلار در هر بشکه به 62 دلار افزایش داده است.

این بانک البته تغییری در پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت اعمال نکرد و همچنان انتظار قیمت 57 دلار را برای هر بشکه نفت در سال 2016 دارد.

مریل لینچ در عین حال تصریح کرد که عرضه بیش از حد نفت به بازارها، تقاضای ضعیف نفت از سوی بازارهای در حال ظهور، افزایش مجدد تولید نفت شیل آمریکا و همچنین احتمال موفقیت مذاکرات هسته‌ای ایران، از جمله عواملی هستند که همچنان قیمت نفت را تحت فشار قرار خواهند داد.

این بانک آمریکایی همچنین میانگین قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت برای سال جاری میلادی را به ترتیب 58 و 53 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی قبلی این بانک برای قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت در سال 2015 به ترتیب 52 و 50 دلار در هر بشکه بود.

مریل لینچ در بیانیه خود دلیل بالاتر اعلام کردن قیمت نفت خام برنت را چنین برشمرده است: ما پیش‌بینی میانگین قیمت برنت را برای سال 2015  به این دلیل بالاتر از وست تگزاس اینترمدیت اعلام کردیم که ذخایر نفتی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در خارج از آمریکای شمالی، بسیار متوازن تر به نظر می‌رسند.

بانک مریل لینچ آمریکا، بعد از «سوسیت ژنرال»، دومین بانکی است که در یک ماه گذشته پیش‌بینی خود را از قیمت نفت  افزایش می‌دهد.
کد خبر 239531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =