صنعت نفت هم اکنون صدها پروژه زخمی دارد

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران گفت: توزیع منابع مالی به پروژه های متعدد در سالهای گذشته سبب شد صنعت نفت هم اکنون صدها پروژه و طرح زخمی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالمحمد دلپریش در جلسه هم اندیشی برنامه ششم توسعه با اشاره به این که در سالهای گذشته و در قالب برنامه پنجم توسعه صدها پروژه و طرح بدون در نظر گرفتن منابع مالی برای توسعه آنها تعریف شده است، گفت: این طرحها و پروژه ها فقط برای صنعت نفت تعهد ایجاد کرد و سبب شد منابع مالی محدود صنعت نفت به جای تمرکز بروی چند پروژه و اختصاص به آنها، میان صدها پروژه توزیع شود.

وی با بیان این که در برنامه ششم توسعه باید تلاش شود بروی هدف خاصی تمرکز و اولویت بندی طرحها مشخص شود، اظهار کرد: اشتباهی که به طور معمول در برنامه ها اتفاق می افتد این است که ظرفیت محدود میان طرحهای مختلف توزیع می شود.

دلپریش با یادآوری این که برنامه پنجم توسعه یکی از بزرگترین برنامه های بود که در کشور تدوین شد و درشرایط ویژه سیاسی ابلاغ شد، افزود: این برنامه به گونه ای تدوین شده بود که شرایط داخلی و خارجی امکان اجرای این برنامه را نمی داد.

وی با تاکید بر این که برنامه ششم باید واقع بینانه و بر اساس شرایط موجود کشور نوشته شود، تصریح کرد: بررسی برنامه های گذشته و تحلیل آن برنامه ها بدون شک می تواند به تدوین واقع بینانه برنامه ششم کمک کند.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران به بدهی بیش از 50 میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و افزود: در برنامه ششم باید تلاش شود تا رابطه مالی شرکت ملی نفت ایران و دولت تغییر کند.

به گزارش شانا، دومین جلسه هم اندیشی برنامه ششم توسعه روز گذشته در وزارت نفت برگزار شد.

 

کد خبر 239561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =