۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
  • کد خبر: 239571
مشکلات صنعت نفت در برنامه ششم دسته بندی شود

مدیرکل دفتر امور انرژی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: مسائل و مشکلات صنعت نفت در برنامه ششم توسعه باید دسته بندی شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد داوودی در جلسه هم اندیشی برنامه ششم توسعه با اذعان به این که صنعت نفت برای سرمایه گذاری در پروژه هایش با مشکل روبروست، در حالی که صندوق توسعه ملی هم اکنون بیش از 50 میلیارد دلار موجودی دارد، افزود: باید در این زمینه و استفاده از صندوق توسعه ملی بحثهای مفصلی انجام شود تا منابع این صندوق در اختیار طرحهای صنعت نفت قرار گیرد.

وی با بیان این که دست بندی مشکلات در صنعت نفت مقوله بسیار مهمی است که در برنامه ششم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: دراین زمینه وزارت نفت باید مشکلات را شناسایی و آنهایی که مربوط به این وزارتخانه است همانند افزایش ضریب بازیافت مخازن که بحث فنی و اقتصادی است را حل کند؛ در این زمینه اختیارات قانونی نیز دارد.

داوودی سپس دیگر مشکل این صنعت را تامین سرمایه و منابع مالی عنوان کرد و اظهار کرد: این موضوع بسیار مهم و تاثیر گذار است؛ سابقه تاریخی ایران نشان می دهد همه دولتها و مجلسها می خواهند از نفت به عنوان کیسه هزینه های خود استفاده کنند.

داوودی افزود: این موضوع نیاز به اختیارهای قانونی دارد که باید مورد توجه جدی در برنامه ششم توسعه قرار گیرد.

به گزارش شانا، دومین جلسه هم اندیشی برنامه ششم توسعه روز گذشته در وزارت نفت برگزار شد.

 

کد خبر 239571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =