۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
  • کد خبر: 239578
آغاز نگارش متن توافق هسته‌ای از فردا در نیویورک

وزیر امورخارجه با بیان این که از همین هفته با جدیت، ایران و گروه 1+5 نگارش توافقنامه نهایی را شروع می‌کنند، گفت: این مذاکرات تا هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش شانا، محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان پس از دیدار با جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا با بیان این که روند نگارش متن توافق نهایی بسیار وقت گیر خواهد بود، گفت: توافق کردیم که هر قدر کار کارشناسی یا در سطح مدیران سیاسی و وزیران زمان نیاز باشد، برای این موضوع اختصاص دهیم.

وی افزود: در این جلسه ما در مورد نحوه ادامه کار صحبتهایی داشتیم و نگرانی خود را نسبت به بحثهای مطرح شده در داخل آمریکا به وزیر خارجه این کشور منتقل کردیم که جان کری بار دیگر تاکید کرد آمریکا بر تعهدات بین‌المللی خود فارغ از مشکلات داخلی پایبند خواهد بود.

ظریف تصریح کرد: در نهایت قرار شد از همین هفته با جدیت، ایران و گروه 1+5 نگارش توافقنامه نهایی را شروع کنند و این کار در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وزیر امورخارجه عنوان کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار است پس از دو روز اول اجلاس ان. پی. تی که وزرا و سیاستمداران کشورها روی اجلاس بین‌المللی بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاحهای هسته ای متمرکز هستند، از روز چهارشنبه با ورود مدیران ارشد دیگر کشورهای مذاکره کننده، کار روی نگارش متن نهایی توافق ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی درباره واکنش هیئت آمریکایی به مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران و نیز پیگیری آن در نشستهای کنگره گفت: آنچه که ما از دولت آمریکا و سایر دولتها توقع داریم، این است که به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشند.

 

کد خبر 239578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =