برنامه ششم توسعه در نفت با 5 محورتدوین شود

اقتصاددان ارشد کشور گفت: وزارت نفت باید در تدوین برنامه ششم توسعه، پنج محور را مورد توجه جدی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، علینقی مشایخی در جلسه هم اندیشی برنامه ششم توسعه با اشاره به این که در تدوین برنامه ششم توسعه در بخش نفت باید پنج محور مورد توجه قرار گیرد، درباره این محورها گفت: توسعه، نگهداری و بهره برداری از ظرفیتها و نیازهای مالی آینده باید بعنوان نخستین محور در این برنامه مورد توجه قرار گیرد؛ با توجه به نقش صنعت نفت در اقتصاد کشور توجه به این محور در برنامه ضروری است.

وی تدوین سیاستها، نهاد سازی و ساختاردهی را بعنوان محور دیگری که باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد و درباره محور سوم هم گفت: همچنین به استراتژیهای مالی برنامه های توسعه نفت باید بعنوان محور سوم توجه کرد.

مشایخی افزود: همانگونه که دولت به درآمدهای نفتی نیازمند است این صنعت نیز برای روزآمد کردن خود به منابع مالی نیاز دارد که باید سعی شود مشکلات این صنعت حل  و شرایط برای جذب سرمایه گذاری فراهم شود.

وی استراتژی و توسعه منابع انسانی نفت را دیگر محور مهم در تدوین برنامه ششم در صنعت نفت دانست و گفت: هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی باید به این موضوع با توجه به این که نیروهای انسانی و متخصص این صنعت در حال بازنشستگی هستند توجه ویژه ای داشته باشند.

مشایخی توسعه توان داخلی در زنجیره ارزش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را بعنوان محور آخر عنوان کرد و افزود: در تدوین برنامه ها ضروری است به ابعاد مختلف اقتصاد کشور و همچین شرایط  موجود توجه شود.

به گزارش شانا، دومین جلسه هم اندیشی برنامه ششم توسعه روز گذشته در وزارت نفت برگزار شد.

 

کد خبر 239579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =