۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
  • کد خبر: 239585
سود بی‌پی 15 درصد افزایش یافت

شرکت بزرگ نفتی بی‌پی بریتانیا امروز (سه‌شنبه، هشتم اردیبهشت ماه) از افزایش 15 درصدی سود این شرکت در سه ماه نخست سال 2015 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بی‌پی امروز اعلام کرد که در پی افزایش درآمد حاصل از پالایش و جبران کاهش درآمد بخش تولید نفت، سود این شرکت در سه ماه نخست سال جاری با 15 درصد افزایش نسبت به سه ماه چهارم پارسال به 2.58 میلیارد دلار رسید.

به گفته بی‌پی، این رقم 20 درصد کمتر از سود این شرکت در سه ماه نخست سال 2014 میلادی است اما از سود پیش‌بینی‌شده 1.28 میلیارد دلاری بی‌پی فراتر رفته است. 

بی‌پی همچنین اعلام کرد که سود سهام این شرکت بدون تغییر 10 سنت برای هر سهم باقی می‌ماند.

باب دادلی، مدیرعامل بی‌پی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: سود سهام اولویت نخست چهارچوب مالی شرکت است و هیئت مدیره نسبت به حفظ آن متعهد است. 

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی قیمت نفت، با تعیین دوباره سرمایه و پایه هزینه‌ها و همچنین برقراری توازن مجدد میان منبع درآمد و هزینه‌های نقدی می‌توانیم سود سهام را ثابت نگه داریم. 

به گفته بی‌پی: کاهش قیمتهای نفت و گاز، بازاریابی و تجارت ضعیف گازی و همچنین هزینه 375 میلیون دلاری ناشی از لغو قراردادهای دو دکل آبهای عمیق در خلیج مکزیک نتایج بخش بالادستی را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است.

بر اساس این گزارش، میانگین شاخص قیمت نفت خام برنت در سه ماه نخست سال 2015 میلادی به 55 دلار در هر بشکه رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 50 درصد کاهش یافته است.

از همین رو، با وجود افزایش تولید، درآمد بخش بالادستی شرکت بی‌پی نیز کاهش یافته است.

بر اساس گزارش بی‌پی، سود جایگزین هر واحد پالایشگاهی این شرکت پیش از کسر مالیات در مدت یاد شده به 2.2 میلیارد دلار رسید که نسبت به سود یک میلیارد دلاری هر واحد در مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.  

بی‌پی همچنین اعلام کرد: این نتایج شرایط خوب بخش پالایش، افزایش بهینه‌سازی فرآوری و تولید و همچنین بهبود عملکرد بازاریابی را نشان می‌دهد. برنامه تسهیل و کارآیی نیز به کاهش هزینه‌های بخش پایین دستی کمک کرده است.

 
کد خبر 239585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =