قیمت پایین نفت، رشد تولید عراق را مختل می کند

عراق که هنوز از پیامدهای اشغال نظامی آمریکا رنج می برد و امروز هم گرفتار تروریست های داعش است، تلاش می کند تا سطح تولید نفت خود را افزایش دهد، اما دو غول نفتی جهان تحقق این آرزو را در شرایط کنونی عملی نمی دانند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، شرکت بریتیش پترولیوم انگلستان و شرکت دولتی لوک اویل روسیه می گویند: قیمت پایین نفت موجب کاهش درآمدهای عراق شده و روند جذب شرکت های نفتی بین المللی برای کمک به افزایش تولید نفت این کشور را دشوار کرده است.

بر پایه این گزارش، مایکل تاونشند رئیس منطقه ای شرکت بریتیش پترولیوم در خاورمیانه می گوید، برنامه بریتیش پترولیوم برای دستیابی به اهداف تولید کاملا به تصویب طرح های این شرکت از سوی دولت بغداد بستگی دارد. همچنین گاتی الجبوری نایب رئیس شرکت لوک اویل در امور برون مرزی پیش بینی می کند که به دلیل قیمت های پایین نفت، رشد تولید نفت خام عراق در سال های 2016 و 2017 با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد.

اویل پرایس در ادامه می افزاید: مشکل بزرگ دیگری که دست دولت عراق را در افزایش تولید بسته است، حضور گروه داعش در بخش هایی از خاک این کشور است. این گروه به میدان های نفتی عراق نیز چشم دارد.

عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان است که سطح تولید آن در ماه آوریل به 3.34 میلیون بشکه در روز رسید. اما صادرات نفت خام این کشور در آوریل به 2.92 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. دولت عراق قصد دارد تا سال 2018 میزان تولید نفت خام این کشور را به سطح 6 میلیون بشکه در روز افزایش دهد؛ آرزویی که تحقق آن دست نیافتنی به نظر می رسد.


کد خبر 239589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =