افزایش تقاضا در آسیا، قیمت بنزین را 2 دلار افزایش داد

افزایش تقاضا برای بنزین درهفته منتهی به 24 آوریل (جمعه ، 4 اردیبهشت ماه) قیمت آن را در بازار سنگاپور بیش از 2 دلار افزایش داد.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت انواع فرآورده نفتی در بازار سنگاپور در هفته منتهی به 24 آوریل افزایش یافت؛ قیمت بنزین با 2 دلار و 69 سنت افزایش به 79 دلار و 72 سنت برای هر بشکه رسید.

افزایش تقاضای بنزین در این منطقه، بویژه از سوی کشورهای مانند اندونزی، پاکستان و سریلانکا سبب بالا رفتن قیمت این فرآورده نفتی در بازار آسیا شده است.

قیمت نفت گاز نیز در بازار آسیا با یک دلار و 49 سنت افزایش به 73 دلار و 90 سنت برای هر بشکه رسید؛ نفت گاز نیز مانند بنزین بیشتر تحت تاثیر تقاضا برای آن در بازار آسیا قرار گرفته است و حجم صادرات آن به سایر نقاط به شدت کاهش یافته است.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت کوره نیز در بازار سنگاپور با یک دلار و 40 سنت افزایش به 55 دلار و 30 برای هر بشکه رسیده است.

ژاپن که پیش از این به دلیل توقف عملیات تولید برق در نیروگاه های هسته ای، اقدام به راه اندازی نیروگاه های حراراتی با مصرف نفت کوره کرده بود، در حال حاضر به جای نفت کوره در برخی از این نیروگاه ها از سوختهای جایگزین مانند گاز و زغالسنگ برای تامین حرارت استفاده می کند.

بر اساس این گزارش، قیمت بنزین در بازار رتردام و خلیج مکزیک نیز به ترتیب با 2 دلار و 75 و چهار دلار و 52 سنت به ترتیب به 84 دلار و 50  و 90 دلار و 11 سنت برای هر بشکه رسیده است.

 

کد خبر 239848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =