۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر: 239856
کتاب "زمین شناسی حوضه جنوب خزر از نگاهی دیگر" چاپ شد

کتاب "زمین شناسی حوضه جنوب خزر از نگاهی دیگر" از سوی شرکت نفت خزر تالیف و چاپ شد.

به گزارش شانا، کتاب زمین شناسی حوضه جنوب خزر از نگاهی دیگر به عنوان اولین دستاورد مکتوب حاصل از فعالیتهای عملیاتی و مطالعاتی کارشناسان اداره زمین شناسی شرکت نفت خزر در دسترس علاقمندان قرار می گیرد.

این کتاب از منظری نو و در سه فصل علاوه بر تشریح مسائل زمین شناسی حوضه جنوب خزر و نواحی مجاور آن، به موضوع چینه شناسی نفت در دریای خزر نیز پرداخته است و به عنوان اولین تجربه علمی و عملی پس از انجام عملیات اکتشافی در میدان سردار جنگل به رشته تحریر در آمده است.

یکی از مهمترین انگیزه های تالیف این کتاب، کمبود مبنایی و پایه ای مطالعاتی به ویژه در زمینه زمین شناسی دریای خزر بوده است که پیوسته با نظرات و سناریوهای مختلف در رابطه با امکان وجود یا عدم وجود شرایط هیدروکربن در حوضه خزر از سوی کارشناسان محافل علمی، پژوهشی و صنعتی مواجه بوده که این نگاههای متفاوت و متناقض ناشی از نبود منابع و مستندات علمی قوی و مستدل در این زمینه بوده است.

این کتاب با تلاش آقایان سید رمضان بحرینی، رئیس سابق اداره زمین شناسی شرکت نفت خزر و کوروش اتحاد، کارشناس نظارت بر عملیات زمین شناسی به رشته تحریر در آمده است.

به گزارش شانا، شرکت نفت خزر بنا به رسالت و ماموریت خود در دریای خزر و سه استان شمالی کشور (گلستان ،گیلان و مازندران) در راستای عملیات اکتشاف، توسعه و تولید منابع هیدروکربنی تلاشهای بسیاری انجام داده که خوشبختانه با وجود محدودیتهای بسیار موفق به کشف نفت در میدان سردار جنگل شده است.

کد خبر 239856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =