تایید لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی

شورای نگهبان لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را با توجه به اصلاحات انجام‌شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که با اصلاحاتی در جلسه مورخ (اول اردیبهشت‌ ماه 1394) به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 1394/02/09 شورای نگهبان بحث و بررسی شد و با توجه به اصلاحات به‌ عمل‌ آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

شورای نگهبان، همچنین نظر خود را درباره اصلاح اساسنامه شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، ‌انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرد.

نظر شورا به شرح زیر است، همانگونه که در نظریه مورخ 18/4/1393 این شورا اعلام شد، استناد به ماده واحده قانون استفساریه در خصوص اختیار اصلاح اساسنامه سازمانها، شرکتها و مؤسسات دولتی وابسته به دولت مصوب 1377، در مورد شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) موجه نیست و اصلاح اساسنامه مورد نظر در سالهای گذشته حتی با فرض امکان استناد به مواد قانون برنامه سوم و چهارم توسعه با توجه به انقضای مدت اجرای برنامه یاد شده هم اکنون وجهی ندارد.


کد خبر 239934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =