نخستین گردهمایی آموزشی مددکاران اجتماعی صندوقهای بازنشستگی نفت

نخستین گردهمایی آموزشی مددکاران اجتماعی صندوقهای بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت با هدف شناسایی راهکارهای دستیابی به هدفهای مشترک سازمانی و اجرای بهتر وظایف محوله برگزار شد.

به گزارش شانا، این مراسم با پیام نصرت رحیمی، رئیس هیئت رئیسه صندوقهای بازنشستگی آغاز به کار کرد که در این پیام آمده: "پیامبر گرامی اسلام فرمود: بهترین مردم آن است که نفع او بیشتر به مردم برسد. سلام و درود خدا بر شما گرامیان که خدمت رسانی و مددکاری بندگان را سرلوحه وظایف خود انتخاب کرده اید و در این راه با بذل عمر و احساس و عاطفه، مددجویان را یار و یاور هستید؛ به یقین خداوند متعال که خالق بندگان است و مخلوقات را به شدت دوست می‌دارد، اجر و پاداش فراوانی را در مقابل تحمل این رنجها و مشقتها برای سرای دیگر و حتی این دنیای شما ذخیره می‌فرماید."

عباس حاجی صادقی، رئیس صندوقهای بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، مددکاری را حرفه‌ای بسیار دشوار و مشتمل بر حساسیتها و دقتهای خاص خواند و گفت: مددکاران گاه فعالیتهایی انجام می‌دهند که در شرح وظایف آنان گنجانده نشده بلکه از سر عشق و محبت به همنوعان است.

وی افزود: یکی از هدفهای موردنظر از برگزاری این نوع گردهمایی‌ها، انتقال تجربه‌ها، یادآوری و بازآموزی است. وضع و شرایط همه مددجویان یکسان نیست و مددکاران با شیوه‌ها و برخوردهای متفاوت به یاری خانواده‌ها و مددجویان می‌شتابند و همواره از آمادگیهای لازم برای واکنش در برابر موقعیتهای گوناگون برخوردارند.

ابراهیم قهاری، معاون امور بازنشستگی و رفاه در سخنان کوتاهی بر تلاش بی وقفه همکارانش در واحدهای مددکاری ارج نهاد و از آنها تشکر کرد.

قهاری با اشاره به این که این گردهمایی با هدفهای آموزشی شکل گرفته است، تصریح کرد: قصد داریم با مرور فعالیتهای انجام شده و بررسی نقاط ضعف و قوت، راهکارهای دستیابی به هدفهای مشترک سازمانی و اجرای وظایف محوله را شناسایی و درباره موضوع‌های مرتبط و کاربردی در حوزه مددکاری، گفت و گو و تبادل‌نظر کنیم و از کلام استادان و پیشکسوتان این حرفه در تشریح آخرین دستاوردهای حرفه مددکاری بهره‌مند شویم.

همچنین در این گردهمایی چند تن از مددکاران به بیان مشکلات و تنگناهای کاری خود پرداختند و پیشنهادهایی ارائه کردند.

در پایان این گردهمایی موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی به راهبردهای نوین مددکاری اجتماعی در ارتباط با ارائه خدمات مددکاری و اسلامی، استاد دانشگاه، به استرس و فرسودگی شغلی اشاره کردند.

به گزارش شانا، نخستین گردهمایی آموزشی مددکاران اجتماعی صندوقهای بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در تهران با حضور رئیس هیئت رئیسه صندوقها، رئیس صندوقها، معاونان و جمعی از مدیران و کارکنان صندوقها همزمان با ولادت خجسته حضرت علی (ع) و روز مددکار برگزار شد.

کد خبر 239937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =