ظرفیت مطلوبی در تجارت تهران و ورشو وجود دارد

معاون وزیر خارجه لهستان گفت: ظرفیت خوبی در سرمایه گذاری و تجارت دو کشور وجود دارد که با فعالیت بیشتر صنعتگران دو کشور می توان شاهد رونق و گسترش سرمایه گذاری و حجم تجارتها بود.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خانم کاتاژیا کاسترچک با حضور در اتاق بازرگانی ایران ضمن دیدار و گفتگو با غلامحسین شافعی، رئیس اتاق گفت: رابطه ایران و لهستان سابقه ای بیش از 540 سال دارد که نشان از روابط تاریخی دو کشور است.

وی با ابراز خوشحالی از نقطه عطفی که هم اکنون در روابط دو کشور ایجاد شده، افزود: به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای می تواند به اعتماد سازی متقابل و افزایش ثبات بیشتر در منطقه منجر شود و همچنین فعالان اقتصادی دو کشور می توانند راحت تر فعالیت کنند.

کاسترچک با بیان این که این شرایط برای کل منطقه مفید است گفت: ظرفیت خوبی در سرمایه گذاری و تجارت دو کشور وجود دارد که با فعالیت بیشتر صنعتگران دو کشور می توان شاهد رونق و گسترش سرمایه گذاری و حجم تجارتها بود.

وی افزود: لهستان می تواند شریک تجاری خوبی برای ایران باشد زیرا دارای بزرگترین اقتصاد در اروپای شرقی و ششمین اقتصاد در اتحادیه اروپاست.

کاسترچک اظهار کرد: همچنین موسسه ها و نهادهای اقتصادی در بخشهای مختلف داریم که می توانند با همکاران خود در ایران روابط خود را در بخشهای مختلف تجارت و سرمایه گذاری از جمله حمل و نقل، زیرساختها، کشاورزی، انرژی و فناوریهای سبز گسترش دهند.

آینده اقتصاد ایران متفاوت خواهد بود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز با اشاره به این که دولت ایران رویکرد متفاوتی را آغاز کرده و وارد فضای تازه ای از روابط اقتصادی با دنیا شده است گفت: به همین علت با تقاضاهای فراوانی از بیشتر کشورهای دنیا برای گفتگو و توسعه روابط اقتصادی روبرو هستیم از این رو فکر می کنم آینده اقتصاد ایران متفاوت خواهد بود.

شافعی با بیان این که کشورهای دوست ایران باید از این فرصت به نحو شایسته استفاده کنند ، افزود: برای اجرایی شدن موافقت نامه ها میان ایران و لهستان کمک خواهیم کرد و مطمئن هستیم که این موافقت نامه ها اجرایی خواهد شد.

وی گفت: لهستان می تواند حلقه اتصال فعالیتهای اقتصادی ما در اتحادیه اروپا و بخشی از روسیه ، اوکراین و بلاروس باشد ضمن این که ما هم می توانیم حلقه اتصال لهستان برای فعالیت اقتصادی در آسیای مرکزی و خاورمیانه باشیم.

شافعی افزود: لهستان می تواند در بخشهای سی ان جی، کشتی سازی، کشاورزی، ارگانیک و فناوری های محیط زیست به ایران کمک کند.

تحریمها نباید در روابط دو کشور ایران و لهستان تاثیر بگذارد

سفیر لهستان در ایران نیز در این دیدار گفت: عمده فعالیت ما با اتحادیه اروپاست و این می تواند فرصتی برای ایران به منظور ورود به اتحادیه اروپا باشد و هیچ کشوری غیر از لهستان نمی تواند این فرصت را فراهم کند.

آقای گویلو افزود: تحریم ها نباید بر روابط دو کشور تأثیر داشته باشد زیرا این فرصتها به نفع دو کشور است.

پس از این دیدار نشست رو در روی 80 فعال اقتصادی لهستان با طرفهای تجاری ایران برگزار شد.

کد خبر 239940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =