۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
  • کد خبر: 239942
کاهش شاخص بورس نگران کننده نیست

کاهش شاخص بورس نگران کننده نیست، زیرا نوسان از ویژگیهای ذاتی بازار سرمایه به شمار می رود.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: روند بازار سرمایه رو به پایین است و کمبود نقدینگی، به قطعیت نرسیدن مذاکرات و بالا بودن نرخ سود بانکی، منجر به ایجاد وضع کنونی بازار سرمایه شده است.

حسن قالیباف اصل تاکید کرد: طولانی شدن این وضع سبب می شود سهامداران خسته شوند، ارزش سهام کمتر شود و آنها متضرر شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری مجامع عمومی شرکتها، به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و اجرای سیاستهای خروج از رکود دولت، روزهای خوب بازار سرمایه نیز از راه برسد.

مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران به پایین بودن قیمت سهام نیز اشاره کرد و گفت: قیمتهای پایین سهام برخی شرکتهای بورس در میان بازارهای منطقه کمتر پیدا می شود.

وی همچنین به مشکل کمبود نقدینگی حقوقی ها اشاره کرد و گفت : عرضه های اولیه نقدینگی وارد بازار می کند اما بخشی از نقدینگی هم جذب عرضه اولیه می شود.

بازار سرمایه از سال 85 تاکنون ده برابر شده است

قالیباف اصل تاکید کرد: عرضه های اولیه سبب شد ارزش بازار سرمایه از 30 هزار میلیارد تومان در سال 85 به حدود 300 هزار میلیارد تومان برسد و پول و نقدینگی وارد بازار سرمایه شود.

وی با تاکید بر این که مشکل نقدینگی منحصر به بازار سرمایه نیست و دیگر بازار ها هم چنین مشکلی دارند، تصریح کرد: البته با ورود اخبار مثبت به بازار سرمایه، قیمت سهام شرکت ها افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران به سهامداران توصیه کرد: ‌با صبر و حوصله این دوره گذار بازار سرمایه را سپری کنند و به سرمایه گذاری بلند مدت بیندیشند.

کد خبر 239942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =