تجار لهستانی ایران را برای سرمایه گذاری مستعد و باثبات می بینند

معاون وزیر امور خارجه لهستان نگاه ورشو به تهران را ویژه و همراه با احترام توصیف کرد و گفت: تجار و صاحبان سرمایه لهستان، ایران را برای سرمایه گذاری مستعد و باثبات ارزیابی می کنند.

به گزارش شانا به نقل از وزارت امور خارجه، خانم کاتاژینا کاسپرچیک، معاون وزارت خارجه لهستان که در سفری رسمی در راس یک هیئت بزرگ متشکل از تجار و صاحبان سرمایه لهستانی در جمهوری اسلامی ایران به سر می برد، در دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم افزایش تبادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.
 
معاون وزیر خارجه لهستان در این دیدار همچنین با اشاره به پیچیدگی بحرانهای مهم منطقه ای از جمله بحران یمن، بر راه حل سیاسی برای برون رفت از این بحران تاکید کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و تاریخی ایران و لهستان، عدم وجود نقطه منفی در حافظه روابط دو کشور را برای ترسیم روابط نوین میان تهران و ورشو مهم ارزیابی کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط دو جانبه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، پارلمانی، علمی و فرهنگی را اعلام داشت. 

مرتضی سرمدی با اشاره به ظرفیتهای زیاد و بالقوه اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و لهستان، سطح مناسبات اقتصادی و تجاری کنونی دو کشور را ناچیز خواند و بر گسترش روابط دو کشور در زمینه های صنعتی، کشاورزی و فناوریهای نو تاکید کرد.

وی ضمن تشریح شرایط پیچیده و حاد حاکم بر منطقه خاورمیانه افزود: هدف جمهوری اسلامی ایران استقرار صلح و ثبات در منطقه از طریق گفتگو و راههای مسالمت آمیز است.

دو طرف در این دیدار بر ادامه رایزنیهای سیاسی منظم و دوره ای معاونان وزیران خارجه دو کشور تاکید کردند، در این سفر معاون وزیر اقتصاد و همچنین معاون پارلمان لهستان، کاسپرچیک را همراهی می کنند.
کد خبر 239958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =