افزایش 4 میلیون لیتری تولید بنزین یورو 4 از خرداد ماه امسال

تولیذ بنزین یورو 4 کشور از خرداد ماه امسال 4 میلیون لیتر اقزایش می یابد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور امروز چهارشنبه (16 اردیبهشت) در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا، گفت: هم اکنون حدود 20 میلیون لیتر بنزین یورو 4 (بدون در نظر گرفتن تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی و کاهش تولید آن) در کشور تولید می شود که از خرداد ماه به 24 میلیون لیتر می رسد.

سعید محجوبی افزود: کل بنزین تولیدی کشور 62 میلیون لیتر است که 20 میلیون لیتر آن یورو 4 و در 6 کلانشهر کشور و اطراف آن توزیع می شود.

وی با بیان اینکه 4 میلیون لیتر بنزین یورو 4 که قرار است از خرداد به بنزین یورو 4 فعلی افزوده شود در پالایشگاه آبادان تولید خواهد شد،افزود: به همین منظور واحد تصفیه بنزین این پالایشگاه از خرداد امسال راه اندازی کامل خواهد شد.

محجوبی تصریح کرد: بنزین یورو 4 پالایشگاه آبادان در شهرهای اهواز و آبادان توزیع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی واحدهای آلکیلاسیون، ایزومریزاسیون و اسید سولفوریک پالایشگاه آبادان در مهر ماه امسال ادامه داد: با راه اندازی واحدهای مذکور حدود دو و نیم میلیون لیتر نیز به ظرفیت تولید کشور افزوده خواهد شد.

 محجوبی گفت: هم اکنون میزان بنزین، آروماتیک و الفین موجود در بنزین تولیدی این پالایشگاه در حد استاندارد یورو 4 و حتی بهتر است، اظهار کرد: تنها مشکل فعلی میزان گوگرد است که این مورد نیز از خردادماه امسال برطرف خواهد شد.

 

کد خبر 240097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =