خودکفایی در تولید بنزین کشور تا پایان سال 94

افزایش ظرفیت تولید بنزین در دو پالایشگاه کشور،خود کفایی به این محصول استراتژیک را در سال جاری تحقق می بخشد.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حاشیه نمایشگاه بیستم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا، گفت: با افزایش تولید در پالایشگاههای اصفهان و آبادان، بدون احتساب فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال در تولید بنزین مورد نیاز کشور خودکفا خواهیم شد.

سعید محجوبی با بیان این که پالایشگاه آبادان از مهرماه امسال، 2.5 میلیون لیتر به تولید بنزین خود می افزاید،افزود: همچنین با راه اندازی واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه اصفهان نیز حدود 2 میلیون دیگر به تولید بنزین کشور افزوده خواهد شد.

وی میزان تولید بنزین کنونی در کشور را حدود 62 میلیون لیتر عنوان و اظهار کرد: از این میزان حدود 20 میلیون آن بنزین یورو 4 است که در پالایشگاههای اراک، اصفهان و تبریز تولید می شود.

به گفته وی میزان تولید بنزین یورو 4 کشور نیز تا پایان امسال به حدود 26 میلیون لیتر خواهد رسید و با افزایش تولید کلی از واردات بنزین بی نیاز خواهیم شد.

به گزارش شانا، با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران به صادرکننده بنزین نیز تبدیل خواهد شد،بر همین اساس فاز نخست این پالایشگاه با ظرفیت تولید 12 میلیون لیتر بنزین یورو 4 تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 240156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =