برای توسعه روابط ایران با ارمنستان هیچ مانعی وجود ندارد

رئیس جمهوری بر گسترش مناسبات همه جانبه با کشور دوست و همسایه ارمنستان تاکید کرد و گفت: برای توسعه روابط تهران با ایروان هیچ مانع و مشکلی وجود ندارد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه 22 اردیبهشت ماه) پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید ارمنستان، پیگیری اجرای طرحهای مشترکی را که دو کشور بر سر آن توافق کرده‌اند، ضروری خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان علاوه بر همکاریهای دوجانبه، در مجامع بین‌المللی نیز همکاری قابل قبولی داشته‌اند.

وی از جامعه ارامنه ایران به عنوان مردمانی خوب، فعال و پایبند به قانون یاد کرد و خواستار افزایش تبادل علمی و دانشگاهی و نیز استفاده از ظرفیتهای گردشگری دو کشور برای رفت و آمد و آشنایی بیشتر دو ملت شد.

روحانی در پایان اظهار امیدواری کرد که در دوران ماموریت سفیر جدید ارمنستان مناسبات فیمابین در همه زمینه ها بیش از پیش ارتقا یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، آرتاسش تومانیان، سفیر جدید ارمنستان در تهران نیز ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری کشورش به دکتر روحانی و با بیان این که در طول دوران ماموریتش تمام تلاش خود را برای تحکیم همکاریها در همه زمینه ها بکار خواهد بست، عنوان کرد: بسترهای فراوان و اراده لازم در طرفین برای گسترش همکاریهای دو کشور همسایه وجود دارد.

کد خبر 240869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =