تولید نفت ایران به بالاترین سطح پس از تحریم رسید

آژانس بین‌المللی انرژی با اشاره به روند تولید نفت ایران، میزان تولید را در بالاترین سطح پس از اعمال تحریم‌های غرب علیه صنعت نفت این کشور اعلام کرد.

به گزارش بلومبرگ، ، تولید نفت ایران در ماه آوریل با افزایشی معادل 90 هزار بشکه در روز در ماه آوریل به دو میلیون و 880 هزار بشکه رسیده است که بالاترین رقم از زمان آغاز تحریم‌های بین المللی صنعت نفت این کشور در جولای 2012 تاکنون است.
عراق نیز از سوی دیگر تولید روزانه نفت خود را 100 هزار بشکه افزایش داده است تا به 3.8 میلیون بشکه در روز برسد و رکورد سه‌دهه اخیر این کشور را نیز بشکند.
عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان و تاثیرگذارترین عضو اوپک نیز اندکی تولید نفت خود را کاهش داده تا به 10.1 میلیون بشکه در روز برسد. هرچند که هنوز تولید نفت خود را بالای 10 میلیون بشکه در روز حفظ کرده است تا سیاست خود را برای حفظ سهم بازار رها نکرده باشد.

از سوی دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است که عرضه نفت از سوی دوازده کشور عضو اوپک در ماه آوریل با 160 هزار بشکه افزابش روزانه به 31 میلیون و 210 هزار بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان تولید نفت از سپتامبر 2012 تاکنون بوده است و عامل اصلی این موضوع هم رشد تولید نفت از سوی ایران و عراق اعلام شده است.
این درحالی است که عرضه نفت از سوی عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی نیز همچنان نزدیک به بالاترین سطوح سه دهه اخیر قرار دارد و مجموع تولید نفت سازمان اوپک نیز این ماه هم احتمالا نزدیک به 31 میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند.

براساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، مجموع تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت اکنون روزانه 1.2 میلیون بشکه بالاتر از میانگین 30 میلیون بشکه ای مورد توافق اوپک است و این درحالی است که اعضای اوپک برای تصمیم‌گیری رد باره سیاست های تولیدی خود در ماه های آینده بار دیگر پنجم ژوئن در وین گردهم می‌آیند.
آژانس همچنین برآورد خود از تقاضای جهانی نفت را با افزایش اندک 50 هزار بشکه‌ای همراه کرده است و این درحالی است که براساس پیش‌بینی این نهاد مصرف نفت جهانی امسال 1.1 میلیون بشکه در روز رشد خواهد داشت و به طور میانگین به 93.6 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

کد خبر 240973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =