۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
  • کد خبر: 241005
بارگیری 1.25 میلیون بشکه نفت در بنادر شرقی لیبی

منابع خبری از بارگیری 1.25 میلیون بشکه نفت در بنادر شرقی لیبی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک نفتکش به تازگی بندر شرقی حریقه در شرق لیبی را ترک کرده که بالغ بر 600 هزار بشکه نفت‌خام را با خود حمل می‌کند و این درحالی است که نفتکش دیگری 650 هزار بشکه نفت‌خام را از بندر شرقی زویتینیه بارگیری خواهد کرد.

یک منبع اگاه صنعت نفت لیبی اعلام کرده است که که نفت زویتینیه از نفت‌خام ذخیره شده در بندر بوده و صادرات نفت‌خام جدید از طریق خط لوله هنوز به دلیل وجود اعتراض‌ها در این کشور همچنان متوقف است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نفتکش سوم نیز منتظر بارگیری نفت‌خام از بندر حریقه است و نفتکش دیگری نیز نفت وارداتی را به این بندر خواهد رساند.

بر اساس این گزارش، معترضان جویای کار با مسدود کردن خطوط لوله، از شرکت ملی نفت می‌خواهند تا آنها را استخدام کند؛ این اقدام سبب شده است تا انتقال روزانه ٣٠ تا ٣٥ هزار بشکه نفت از میدان نفتی نافوره به پایانه الزویتینه متوقف شود.

به گفته این مقام نفتی: فعالیت این پایانه بطور عادی ادامه دارد اما هیچگونه انتقال نفتی به آن صورت نمی‌گیرد.

با بالا گرفتن درگیریها میان گروههای مسلح هم‌پیمان با دو دولت لیبی بر سر در اختیار گرفتن کنترل این کشور در ماه دسامبر و در پی آن توقف فعالیت پایانه‌های راس لانوف و السیدر، الزویتینه یکی از معدود پایانه این کشور است که همچنان صادرات نفت از آن ادامه دارد.

یک منبع صنعتی روز جمعه اعلام کرد که توقف فعالیت این خط لوله سبب کاهش تولید نفت لیبی به ٣٨٠ تا ٤٠٠ هزار بشکه در روز شده است. این کشور عضو اوپک در سال ٢٠١٠ میلادی و پیش از سرنگونی معمر قذافی، رهبر لیبی، روزانه ١,٦ میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد.

ماه گذشته نیز میدان نفتی الفیل واقع در غرب لیبی به دلیل اعتصاب نیروهای امنیتی جویای کار دولتی تعطیل شد. این میدان نفتی بوسیله شرکت ملی نفت لیبی وانی ایتالیا اداره می‌شود. فعالیت میدان نفتی الشراره نیز در ماه نوامبر به دلیل مسدود شدن خط لوله متوقف شد.

بر اساس آمارهای دولتی، کاهش درآمدهای نفتی لیبی، بحران مالی عمومی را در این کشور ایجاد و بانک مرکزی را ناگزیر کرد تا در سال ٢٠١٤ میلادی یک چهارم از ذخایر ارزی برداشت کند.

کد خبر 241005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =