نصب دستگاه توربین روی خط ری-ساری

پروژه نصب دو دستگاه توربین سولار روی خط لوله ری-ساری با 20 درصد پیشرفت فیزیکی کنونی در منطقه شمال، در نیمه نخست امسال به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون فنی خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال گفت: این پروژه به منظور معکوس سازی نفت خام از ری به ساری انجام خواهد شد.

حمیدرضا نجابت با بیان این که عملیات نصب این دو دستگاه توربین درنیمه نخست امسال به پایان می رسد، از راه اندازی الکتروپمپ 6 کیلوولت روی خط لوله نکا-ساری خبر داد و افزود: پروژه دوم نیز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در  6 ماه نخست امسال به اتمام می رسد.

نجابت تصریح کرد: اجرای طرحهای مقاوم سازی خطوط و تکمیل این دو پروژه از مهمترین برنامه های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال است.

تسطیح 50 کیلومتر مسیر خط لوله در سال گذشته

معاون فنی منطقه شمال در گزارشی از عملکرد یکسال گذشته شرکت، گفت: از آنجا که بخش اعظمی از خطوط لوله نفت در منطقه شمال از جنگلها، اراضی کشاورزی و شهرها عبور می کند، عملیات تسطیح مسیر برای دسترسی آسان به خطوط که از اهمیت بالایی برخوردار است، به طول 50 کیلومتر در سال 93 در منطقه شمال اجرا شد.

نجابت افزود: به منظور مقاوم سازی، 15 طرح ساخت آبنما، گابیون بندی و سد نیز در مسیر خط لوله های 32، 10 و 12 اینچ منطقه، عملیاتی و اجرایی شده است.

وی با اشاره به این که تعویض پوشش لوله ها و اجرای طرحهای ترمیم خوردگی از دیگر فعالیتهای مهم منطقه شمال در سال 93 بوده است، ادامه داد: 40 کیلومتر از خط لوله هشت اینچ علی آباد- گرگان و علی آباد- گنبد، تعویض پوشش شده است.

نجابت به تعمیرات اساسی مخازن و انبار های نفت منطقه شمال اشاره و اظهارکرد: پیگ رانی هوشمند خط 32 اینچ نکا- ساری از اقدامات اساسی منطقه شمال در سال گذشته بوده است.

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با بیان این که منتظر نتایج پیگ رانی هوشمند این خط هستیم، تاکید کرد: با توجه به متوقف بودن این خط، شناخت مناطق خوردگی و آسیبهای احتمالی این خط بسیار مهم و حیاتی است.

نجابت اجرای طرح سامانه کنترل از راه دور ( اسکادا) روی خط ورسک- لاجیم- ساری را از دیگر طرحهای مهم منطقه شمال عنوان کرد و افزود: با توجه به پراکندگی مراکز انتقال نفت، فشارشکنها و تاسیسات در منطقه شمال، وجود سامانه کنترل از راه دور روی خطوط ضروری است.

وی با بیان این که با این سامانه نحوه عملکرد اپراتورهای در حال کار تاسیسات، کنترل می شود، گفت: در این سامانه تمامی فعالیتهای عملیاتی تلمبه خانه ها کنترل و همزمان در مرکز منطقه شمال قابل رویت است.

نجابت افزود: تعمیر و نگهداری روتین دستگاهها و تجهیزات در سال 92 تعداد 731 مورد بود که در سال 93 به 890 مورد افزایش یافت که این امر در حفظ و نگهداری تجهیزات و انتقال پایدار، مستمر و بدون وقفه فرآورده های نفتی در منطقه شمال نقش بسزایی داشته است.

کد خبر 241007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =