۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
  • کد خبر: 241009
افت اندک قیمت نفت خام

در آغاز معاملات روز جمعه قیمت نفت خام اندکی سیر صعودی پیدا کرد که عامل اصلی آن افت ارزش دلار، پیش بینی کاهش تولید نفت آمریکا و افزایش تقاضای جهانی بوده است. اما این روند ادامه نیافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفت خام آمریکا با 19 سنت کاهش به 59 دلار و 69 سنت ونفت خام برنت هم با 11 سنت افزایش به بشکه ای 66.81 دلار رسید.

دبیرخانه اوپک نیز اعلام کرد که بهای سبد نفتی این سازمان در آخرین روز معاملات (12 می، 22 اردیبهشت) با 46 سنت رشد به 62 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید.

با وجود این نوسانها، کارشناسان پیش بینی می کنند که معاملات هفتگی برای نهمین هفته با افزایش همراه شود. برای نفت خام سبک آمریکا این طولانی ترین روند صعودی از سال 1983 به شمار می رود. براساس آمارهای موجود، حجم ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافته است. این در حالی است که سازمانهای بین المللی به دلیل کاهش قیمتها، پیش بینی خود از تولید نفت شیل آمریکا را کاهش داده اند.

در همین حال، تحلیلگران می گویند: در هفته های اخیر عملکرد قیمتها فراتر از بنیانهای بازار بوده است. به عنوان مثال، به دلیل موانع مختلف که به کندی حرکت اقتصاد جهان منجر شده است، رشد تقاضا کندتر از رشد عرضه است.

در حال حاضر عواملی همچون دلار ضعیف، کاهش تولید نفت آمریکا و تنشهای خاورمیانه نتوانسته قیمت نفت خام را به سطوح بالاتری افزایش دهد.

تحلیلگران می گویند: افزایش سریع قیمتها برای تولیدکنندگان اوپک چندان مطلوب نیست چون به تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا فرصت می دهد تا تولید خود را افزایش دهند.

کد خبر 241009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =