۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
  • کد خبر: 241012
بازگشت نفت شیل به بازار

با توجه به رشد قیمت نفت خام کارشناسان این پرسش را مطرح می کنند که آیا زمان بازگشت نفت شیل به بازار فرارسیده است؟

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، قیمت نفت خام نسبت به ماه مارس رشد خوبی داشته است. نفت خام سبک آمریکا طی دو ماه بیش از 36 درصد و برنت دریای شمال نیز بیش از 25 درصد رشد قیمت داشته اند. در همین حال علائم تازه ای از آغاز یک روند صعودی مشاهده می شود که نشان می دهد در هفته های اخیر نفت برنت به رشد بالایی دست یافته که علت آن اعتقاد به کاهش عرضه نفت آمریکا بوده است.

اویل پرایس می افزاید: داده های اداره اطلاعات انرژی که نشان می دهد در ماه ژوئن میزان عرضه نفت آمریکا 86 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت، تصور بازگشت به تولید نفت شیل را تقویت می کند. در این میان، دو حوزه نفتی ایگل فورد و بیکن شاهد بیشترین افت خواهند بود. اما بدون شک این افت تولید به رشد قیمتها کمک خواهد کرد و با افزایش قیمتها، تولید نفت شیل دوباره توجیه پذیر می شود.

در روزهای اخیر تعدادی از شرکتها اعلام کردند که قصد دارند دوباره کار خود را از سر بگیرند. منابع EOG اعلام کرده اند: اگر قیمتها در محدوده 65 دلار در هر بشکه باقی بماند، شیلها روند تولید خود را دوباره آغاز می کنند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: احتمالا میدان نفتی پرمین یکی از معدود میدانهایی خواهد بود که تولید آن همچنان افزایش خواهد یافت. چون شرکتهایی همچون اکسیدنتال پترولیوم تا پایان امسال به تعداد دکلهای حفاری در این میدان اضافه خواهند کرد. این شرکت انتظار دارد که در سال 2015 سطح تولید خود را تا 8 درصد افزایش دهد.

بر این اساس، برخی کارشناسان می گویند: با ادامه روند صعودی قیمت نفت و با فرض تثبیت قیمتها در محدوده 65 تا 70 دلار، بازگشت حفاران نفت شیل به بازار دور از انتظار نیست.

کد خبر 241012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =