کاهش قیمتها با افزایش عرضه اوپک و آمریکا

عرضه نفت خام از سوی تولیدکنندگان اوپک و شیل اویل آمریکا در مسیر افزایش قرار دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ریگزون به نقل از بلومبرگ، مدیر صندوق آندوران می گوید: تا پایان سال 2015 میزان عرضه نفت سازمان اوپک و حفاران نفت شیل افزایش خواهد یافت و این وضع موجب افت قیمتها خواهد شد.

پیر آندوران افزود: با ادامه روند عرضه نفت خام اوپک و نفت شیل آمریکا، قیمت نفت تا دو سال آینده در سطوح نسبتا پایینی قرار خواهد داشت.

این گزارش می افزاید: این پیش بینی در حالی منتشر می شود که برخی اعضای اوپک همچون عربستان سعودی، امارات و کویت برای حفظ سهم بازارشان در حال افزایش عرضه خود هستند.

آندوران در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ، گفت: ما در بازاری هستیم که شاهد افزایش تولید نفت آمریکا و اوپک است. در چنین شرایطی رشد قیمت نفت بسیار دشوار به نظر می رسد.

آندوران در ماه مارس به مشتریانش هشدار داده بود که با افزایش ذخایر نفت در کوشینگ اوکلاهما (بزرگترین مرکز ذخیره نفت آمریکا) قیمت این کالا در دو ماه به سطح 30 دلار سقوط خواهد کرد. اما با وجود رشد ذخایر نفتی آمریکا، قیمتها به محدوده 60 دلار افزایش پیدا کردند.

مدیر صندوق آندوران همچنین تاکید کرد: بازگشت ایران به صحنه و افزایش عرضه نفت این کشور نیز بر سطح قیمتها تاثیر خواهد گذاشت. بسیاری از معامله گران نفتی نیز معتقدند که با پایان تحریمهای ایران، بازار جهانی نفت شاهد تغییراتی خواهد بود. ایران بازیگر مهمی است که به دلیل برخورداری از ذخایر بزرگ نفت و گاز قادر است تاثیر زیادی بر روند بازار بگذارد.

کد خبر 241014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =