روابط عمومی ها نقطه ارتباط مدیریت با مشتریان هستند

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار کرد: روابط عمومی برخلاف گذشته یک علم به شمار می آید که به کارآیی و خلاقیت نیاز دارد و در اختیار گذاشتن امکانات در حوزه روابط عمومی کمک کردن به حوزه ریاست است.

به گزارش شانا، حبیب اله سمیع در نخستین همایش رؤسای روابط عمومی مناطق 19 گانه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تبریک روز روابط عمومی، به جایگاه کنونی این واحدها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی ها مانند گذشته تریبون مدیر سازمان یا مسئول تبلیغات نیستند بلکه نقطه ارتباط میان مشتریان، مدیریت و اطلاع یابی از دیدگاه های آنها و انتقال صحیح آن به رئیس واحد هستند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه افزود: اطلاع رسانی دقیق و شفاف از خدمات سازمان در سطح مناطق می تواند در کاهش تعدیل نارضایتی ها موثر باشد.               

روابط عمومی ها، رکن اصلی حفظ اعتماد عمومی و افزایش سلامت اداری

مدیرکل تحول و بهره وری وزرات نفت در این همایش با بزرگداشت روز روابط عمومی این حوزه را جزو ارکان اصلی سازمان دانست و گفت: روابط عمومی ها رکن اصلی حفظ اعتماد و افزایش سلامت کاری در اداره ها هستند.

فرهاد بهروزی اظهار کرد: با استقرار دولت یازدهم در کشور توجه ویژه ای به حوزه تحول اداری شده و برای این منظور فعالیتهای کارشناسی سنگینی در معاونت راهبری در نهاد ریاست جمهوری صورت پذیرفته و نقشه راه اصلاح نظام اداری مشتمل بر 8 برنامه ترسیم و ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: این نقشه با هدف کاهش 12 درصدی از حجم و اندازه کار دولت تا پایان برنامه ترسیم شد و به دلیل اهمیت آن و تاکیدهای چند باره ریاست جمهوری، این مهم در وزرات نفت نیز در حال عملیاتی شدن است و تکالیفی نیز بر عهده ما گذاشته شده است.

بهروزی با اشاره به این طرح افزود: در این طرح هشت برنامه ای، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری نیز با اهداف مشخص گنجانده شده، که یکی از وظایف کلیدی واحد روابط عمومی هر سازمان است.

مدیرکل تحول و بهره وری وزرات نفت تصریح کرد: با توجه به پیامدها و دستاوردهای این برنامه پیگیر تسریع به دسترسی مردم به بنگاه ها، کارمندان و دستگاههای اجرایی به خدمات دولتی فارغ از زمان و مکان هستیم.

وی ادامه داد: توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامهای آن برای این منظور از ضروریتها افزایش کیفیت در ارائه خدمات است.

بهروزی یادآور شد: در این میان واحدهای روابط عمومی در همه سازمانها و سطوح اجرایی می تواند با هدف حفظ صیانت از حقوق مردم به افزایش پاسخگویی در مسئولیت پذیری، اعتماد عمومی، افزایش سلامت اداری و کاهش فساد در تحقق برنامه هفتم این طرح یاری رساند.

وی در پایان گفت: بهره نگرفتن از نتایج نظرسنجی مردم و ناکافی بودن قوانین محکم برای جبران خسارتهای مادی و معنوی و نبود برنامه عملیاتی دستگاهی برای افزایش سلامت و پیشگیری از فساد اداری از برنامه هایی است که باید به طور جدی بررسی شود.

تحقق کارآمدترین اهداف سازمان برعهده روابط عمومی هاست

رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان در ادامه این همایش با بیان این که جایگاه و نقش اساسی واحدهای روابط عمومی بر هیچ فردی پوشیده نیست، گفت: تحقق کارآمدترین اهداف سازمان بر عهده روابط عمومی هاست و نقش روابط عمومی در زمینه سازی برای رسیدن به اهداف بسیار مهم و پررنگ است.

قاسم طالع تصریح کرد: عملکرد روابط عمومی باید به گونه ای باشد که انتقال اطلاعات به نحوه شایسته صورت پذیرد و با اطلاع رسانی به موقع و مناسب ارتباط موثر و تعامل مطلوب میان مشتری و سازمان برقرار شود.

وی افزود: واحدهای روابط عمومی باید به صورت دوره ای آسیب شناسی و چرایی تحقق تئوری عملکردها  ارزیابی شوند تا هر سازمانی برای تحقق اهداف موفق عمل کند.     

به گزارش شانا، نخستین همایش رؤسای روابط عمومی مناطق 19گانه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال 94 به مناسبت روز روابط عمومی با حضور حبیب اله سمیع، میرزا باباطاهر مطهری نژاد، رئیس انجمن روابط عمومی ایران، فرهاد بهروزی، مدیرکل تحول و بهره وری وزارت نفت، بهاره جندقی، مسئول تکریم وزارت نفت، رؤسای روابط عمومی مناطق و مدیران ستادی به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در پارس جنوبی برگزار شد.

کد خبر 241136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =