۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
  • کد خبر: 241329
روابط چین و روسیه، تحریم‌های غرب را خنثی کرد

روسنفت از خنثی کردن تحریم‌های غرب علیه روسیه با استفاده از روابط مالی با چین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «مارکوس کوپر»، رئیس اداره معاملات روسنفت در سوئیس سه‌شنبه (29 اردیبهشت ماه 94) گفت که روسیه با گسترش روابط با چین و تبادلات مالی با ارزهای غیر دلار، با تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مقابله می‌کند.

کوپر که در جریان اجلاس جهانی نفت پلاتز سخن می‌گفت، افزود: تحریم‌ها از سطحی بسیار بالا در حال خنثی شدن هستند.

روسنفت و ایگور سچین، رئیس آن که یکی از نزدیک ترین متحدان ولادیمر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز هست، هدف تحریم‌های غرب قرار گرفته‌اند.

 بر اساس این تحریم‌ها، شرکت‌های غربی اجازه ارائه منابع مالی طولانی مدت به روسنفت را ندارند و همچنین نباید در پروژه‌های توسعه ذخایر نفتی فراساحلی و قطبی این شرکت مشارکت کنند.

کوپر که پیش از این در شرکت بی پی فعالیت میکرد و از سال 2013 به روسنفت پیوسته است، به این شرکت کمک می‌کند تا ساختار معاملات جهانی خود را تشکیل دهد. با این حال، طرح روسنفت برای تصاحب شاخه معاملاتی بانک مورگان استنلی به دلیل تحریم‌ها،‌ شکست خورد.

از سوی دیگر، روسنفت موفق شده است تا تولید و صادرات نفت خود را همچنان در سطح قبل از تحریم‌ها حفظ کند و شمار مشتریان خود را نیز افزایش دهد.

به گفته رئیس شاخه معاملات جهانی روسنفت، این شرکت تلاش دارد تا کارشناسان داخلی را برای کار در حوزه خدمات میادین نفتی، سکوهای نفتی و ساخت کشتی تربیت کند.
کد خبر 241329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =