ظرفیت تولید پتروشیمی تبریز دو برابر می شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط لوله انتقال اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز همزمان با سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری از این پروژه و ایجاد واحدهای توسعه ای و جدید، ظرفیت تولید پتروشیمی تبریز با دو برابر افزایش به 700 هزار تن در سال می رسد.

به گزارش شانا، به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، علیرضا صدری اظهار کرد: این خط لوله با دو هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار به طول 154 کیلومتر از میاندوآب تا ایستگاه دریافت اتیلن در مجتمع پتروشیمی تبریز درمدت 24 ماه ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز افزود: با بهره برداری از این پروژه و ایجاد واحدهای توسعه ای و جدید اتیل بنزن، استایرن منومر، استایرن و پنتان 2، ظرفیت تولید پتروشیمی تبریز با دو برابر افزایش به 700 هزار تن در سال خواهد رسید.

این طرح با هدف تحرک بخشی به فرآیند تولید در مناطق کمتر توسعه یافته غرب کشور و گسترش جغرافیایی صنعت پتروشیمی اجرا می شود.

عملیات اجرایی خط لوله اتیلن غرب کشور برای انتقال خوراک اتیلن برای ساخت واحدهای پتروشیمی در استانهای کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از سال 82 آغاز شده است.

طول مسیر خط لوله اتیلن غرب از عسلویه تا تبریز دو هزار 450 کیلومتر بوده که با لوله گذاری 24 اینچی آغاز و پس از تامین خوراک پتروشیمی های ماهشهر، اندیمشک، لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، مهاباد و میاندوآب به تبریز می رسد.

عملیات اجرایی فاز پایانی این طرح از میاندوآب به تبریز همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس آغاز شد.

کد خبر 241344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =