شرکتهای نفتی هند از ارائه تخفیف در قیمت محصولات خود معاف می شوند

شرکتهای نفتی هند از ارائه تخفیف در قیمت محصولات خود در صورت سقوط قیمت جهانی نفت به پایین‌تر از 60 دلار معاف می شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت نفت هند با تصویب یک قانون موقت، به شرکتهای دولتی فعال در بخش بالادستی نفت اجازه داد تا در صورت کاهش میانگین قیمت جهانی نفت به کم‌تر از 60 دلار در هر بشکه، فرآورده‌های پالایشی و نفت خام خود را بدون ارائه تخفیف در بازار هند به فروش برسانند.

شرکت نفت و گاز هند (او ان جی سی)، «اویل ایندیا» و شرکت جیل، نفت خام و سوخت تولیدی خود را با نرخهای تخفیفی به فروش می‌ رسانند تا خرده فروشندگان از قیمتهای یارانه‌ ای تعیین شده از سوی دولت، متضرر نشوند.

قانون جدید وزارت نفت هند تنها تا پایان ماه ژوئن اجرایی می‌شود و برای تمدید، نیاز به تائید وزارت دارایی دارد.

بر اساس این قانون، شرکتهای بالادستی صنعت نفت هند در صورتی که قیمت جهانی نفت خام به 60 دلار در هر بشکه و یا کمتر از آن برسد، نیازی به پرداخت یارانه برای قیمت محصولات خود ندارند.

با این حال، اگر قیمت هر بشکه نفت بین 60 تا 100 دلار باشد، شرکتهای هندی باید تخفیف 85 درصدی را روی قیمت افزایشی اعمال کنند.

گزارش رویترز حاکی است، ‌وزارت نفت هند روز چهارشنبه (30 اردیبهشت ماه 94)، قانون جدید را به شرکتهای بالادستی صنعت نفت این کشور اطلاع داد.

دولت هند، در سه ماه نخست سال جاری میلادی نیز به دلیل افت شدید قیمت نفت، شرکتهای (او ان جی سی)، اویل ایندیا و جیل را از ارائه تخفیف برای قیمت محصولات خود معاف کرده بود.
کد خبر 241346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =