۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
  • کد خبر: 241349
دلفین‌ها، قربانی نشت نفت بی پی در خلیج مکزیک

فاجعه نشت نفت از سکوی بی پی در خلیج مکزیک موجب کشته شدن شمار زیادی از دلفینهای این خلیج شد.

به گزارش هفته نامه «تایم»، نتایج یک مطالعه نشان می‌ دهد که انفجار سکوی حفاری نفتی بی پی در خلیج مکزیک، در سال 2010 میلادی، موجب شد تا بسیاری از دلفینهای این منطقه کشته شوند.

بر اساس مطالعات اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، اجساد دلفینهایی که از ژوئن 2010 تا دسامبر سال 2012 به سواحل خلیج مکزیک رسیدند، دارای ضایعات ریه و غدد فوق کلیوی بودند که مشابه تاثیرات ناشی از نشت فرآورده‌ های نفتی بوجود می‌ آیند.

نتایج این مطالعه همچنین تائید کننده مطالعات قبلی است که از ارتباط میان نشت 4.9 میلیون بشکه نفت از تاسیسات بی پی به خلیج مکزیک و مرگ دست جمعی دلفینها در آلاباما، لویزیانا و میسیسیپی خبر می‌ داد.

نشت نفت بی‌ پی در خلیج مکزیک به مدت ٨٧ روز ادامه داشت و بزرگترین نشت نفتی در تاریخ آمریکا نام گرفت. نشت نفت در مجموع ١٦ هزار مایل از خط ساحلی آمریکا شامل سواحل تگزاس، لوئیزیانا، می‌ سی‌ سی‌ پی، آلاباما و فلوریدا را در برگرفت.

پس از گذشته شش ماه از این حادثه گزارش شد که بیش از هشت هزار موجود زنده از جمله پرندگان، لاک‌ پشتها و... کشته شدند که در میان آنها گونه‌ های در معرض انقراض نیز دیده می‌شود. یکی از روشهای جمع آوری نفت در این حادثه، سوزاندن نفت نشت‌ شده در سطح آب محل حادثه است که تأثیراتی منفی بر محیط زیست می‌ گذارد.
کد خبر 241349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =