۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
  • کد خبر: 241350
وعده مصر به بخش خصوصی برای واردات گاز

دولت مصر به بخش خصوصی وعده داد که به آنها اجازه واردات گاز می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، یک مقام دولت مصر اعلام کرد که قاهره به بخش خصوصی برای واردات گاز یا ال ان جی چراغ سبز نشان داده است.

این اقدام می تواند سرمایه گذاری خصوصی در بخش انرژی مصر را توسعه دهد و به کاهش بحران انرژی در این کشور کمک کند.

مصر تلاش کرده است که امسال به منظور کاهش بحران انرژی، چند توافقنامه واردات ال ان جی امضا کند، اما اجازه به بخش خصوصی برای واردات گاز می تواند عرضه گاز را به این کشور  افزایش دهد؛ گاز وارداتی، برای تامین سوخت نیروگاههای تولید برق استفاده می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت دولتی گاز مصر (یی گس) اعلام کرد: مقامهای مصری تصمیم گرفته اند که به شرکتهای خصوصی اجازه واردات گاز را به وسیله زیرساختهای دولتی بدهند.

خالد عبدالبدیعی در گفتگوهای تلفنی با رویترز گفت: شرکت یی گس و شرکت دولتی جنرال پترولیوم مصر (یی جی پی سی) هفته گذشته اجازه دادند تا دیگر شرکتهای خصوصی از شبکه دولتی گاز مصر در ترانزیت و بازاریابی گاز استفاده کنند.

وی افزود: در ازای این کار، دولت مصر تعرفه ای بابت ترانزیت گاز به وسیله زیرساختهای دولتی دریافت می کند.

شریف اسماعیل، وزیر نفت مصر از شرکتهای یی گس و یی جی پی سی خواسته است که تا زمان تاسیس یک سازمان نظارت بر بخش گاز، مقرراتی را برای اجازه به بخش خصوصی برای واردات گاز به بازار داخلی تعیین کنند.

عبدالبدیعی با خودداری از اظهارنظر درباره مقدار تعرفه برای واردکنندگان خصوصی گفت: شرکت یی گس یک مشاور فنی از اتحادیه اروپا برای کمک به تاسیس یک سازمان نظارتی به کار گرفته است.

مصر در سالهای اخیر به منظور پاسخگویی به تقاضای رو به رشد انرژی در این کشور در صدد افزایش تولید نفت و گاز است.

این کشور آفریقایی با جمعیت ٨٦ میلیون نفری برای تولید برق به شدت به گاز نیاز دارد، اما به دلیل نبود پایانه ای برای فراورش ال ان جی و تبدیل دوباره این ماده به گاز، با مشکل روبروست.

قاهره به دلیل پرداخت یارانه های سنگین برای سوخت با مشکل هزینه بالا در تامین تقاضا روبرو شده و این موضوع، مصر را از یک کشور تولید کننده انرژی به یک وارد کننده بدل کرده است.

شرکتهای بزرگ نفتی انی ایتالیا، بی پی انگلیس، شرکت انگلیسی-هلندی شل و توتال فرانسه طی ماههای گذشته میلادی از امضای قراردادهای جدید اکتشافی با مصر خبر داده بودند.

مصر همچنین در ماههای گذشته تعدادی قرارداد عرضه ال ان جی امضا کرد که امضای یک توافقنامه با شرکت روسی گازپروم برای واردات ٣٥ محموله ال ان جی از جمله این قراردادها بود.

مصر همچنین در ماه ژانویه گذشته توافق کرد که ٣٣ محموله ال ان جی از شرکت ترافیگورا، ٩ محموله ال ان جی از شرکت ویتول، ٧ محموله از شرکت نوبل و ٦ محموله ال ان جی از شرکت سوناتراک الجزایر بخرد؛ این محموله ها امسال و سال آینده تحویل مصر می شوند.

کد خبر 241350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =