بیست و دومین نشست کمیته اجرایی جی یی سی اف برگزار شد

بیست و دومین نشست کمیته اجرایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز روزهای 20 و 21 ماه می سال 2015 برگزار شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف)، مقر دائمی این مجمع در شهر دوحه، پایتخت قطر، بیستم و بیست و یکم ماه می ٢٠١٥ ( چهارشنبه و پنجشنبه 30 و 31 اردیبهشت ماه) میزبان نمایندگان کشورهای عضو جی یی سی اف در بیست و دومین نشست کمیته اجرایی این مجمع بود.

محمد حسین عادلی، دبیر کل جی یی سی اف روزهای 20 و 21 ماه می میزبان بیست و دومین نشست کمیته اجرایی این مجمع در مقر آن در شهر دوحه قطر بود.

این نشست با حضور رئیس کمیته اجرایی جی یی سی اف، محمد اون از لیبی برگزار شد؛ در این نشست کشورهای ایران، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات و ونزوئلا  به عنوان عضو دائم و عراق و هلند به عنوان عضو ناظر حضور داشتند.

اعضای کمیته اجرایی جی یی سی اف در این نشست درباره برخی موضوعهای مهم مرتبط با توسعه این مجمع گفتگو کردند.

جی یی سی اف

شانزدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) سه شنبه، ٢٥ آذرماه سال ١٣٩٣ با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان داد.

شانزدهمین نشست وزارتی جی یی سی اف درباره گزارش بازار جهانی گاز ارائه شده از سوی دبیرکل که تازه ترین تحولات مربوط به بازار جهانی انرژی و بازار گاز را به طور ویژه شامل می شد، بحث و گفتگو کرد.

براساس این گزارش، اعضای این مجمع ٦٧ درصد از ذخایر جهانی گاز را در اختیار دارند؛ با آن وجود که گاهی جی یی سی اف به اشتباه "اوپک گازی" نامیده می شود، اما این مجمع همانند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دنبال تاثیر و نفوذ روی قیمتها به وسیله تنظیم و تعدیل تولید نیست.

کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کد خبر 241352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =