۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶
  • کد خبر: 241355
فعالیت یک سکوی نفتی آذربایجان متوقف شد

شرکت بی پی فعالیت سکوی غرب آذری را در دریای خزر برای عملیات تعمیر و نگهداری متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم تمام بایاتلی، سخنگوی شرکت بی پی در آذربایجان روز پنجشنبه (31 اردیبهشت ماه) اعلام کرد: این شرکت فعالیت سکوی غرب آذری را در دریای خزر به منظور انجام عملیات تعمیر و نگهداری متوقف کرده است.

وی افزود: این توقف فعالیت برای 22 روز خواهد بود.

این سخنگو گفت: این روال کار است و بخشی از فعالیتهای عادی به شمار می رود، ضمن آن که صادرات براساس برنامه ریزی ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، توقف فعالیت و عملیات نگهداری، پایداری و استقامت این سکو را برای تولید در شرایط پایدار، ثابت و ایمن حفظ می کند.

بنا بر اعلام شرکت بی پی انگلیس در هفته گذشته، تولید نفت از میدانهای نفتی آذری-شیراگ-گونشلی (ای سی جی) تحت مدیریت این شرکت از 7.9 میلیون تن در سه ماهه نخست سال 2014 به 8 میلیون تن در مدت مشابه امسال افزایش یافته است.

تولید روزانه گاز از این میدانها به طور میانگین از روزانه 645.800 بشکه در سال 2014 میلادی به 661 هزار بشکه در در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

آذربایجان اعلام کرده است که تولید نفت خام و میعانات گازی این کشور در 4 ماه نخست امسال به 14.2 میلیون تن افزایش یافته است، این در حالی است که تولید نفت خام و میعانات گازی این کشور درمدت مشابه پارسال 13.6 میلیون تن بوده است.

آذربایجان قصد دارد امسال 40.3 میلیون تن نفت و 29 میلیارد مترمکعب گاز تولید کند.

افت تولید میدان ای سی جی سبب نگرانی مقامهای آذری شده است و شرکتهای بی پی و سوکار آذربایجان در سالهای گذشته سعی داشتند با اعلام این که تولید نفت از این میدانها تثبیت شده است، از نگرانیها بکاهند.

کد خبر 241355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =