روسیه افت قیمت نفت را یک عامل طولانی مدت در نظر بگیرد

صندوق بین‌المللی پول از مقام‌های روسیه خواست تا افت قیمت نفت را به عنوان یک عامل طولانی مدت در برنامه‌ریزی‌های خود در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، «ارنستو رامیرز ریگو»، رئیس بخش روسیه صندوق بین‌المللی پول در جریان همایشی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در مسکو، گفت: مقام‌های روسیه باید در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی خود، افت قیمت نفت را به عنوان یک عامل طولانی مدت در نظر بگیرند.

ریگو افزود: از دیدگاه ما، مقام‌های روسیه باید تدابیر دائمی را اجرا کنند تا قادر به جبران تاثیرات همیشگی افت قیمت نفت باشند.

وی همچنین تاکید کرد که روسیه در کوتاه مدت ابزارهای و راهکارهای مناسبی مثل ذخایر قابل توجه خارجی، بدهی پایین و موقعیت مثبت خالص سرمایه‌گذاری خارجی را برای مقابله با تاثیرات ناشی از افت قیمت نفت در اختیار دارد.

کاش شدید قیمت نفت از ژوئن سال 2014 تاکنون، اقتصاد کشورهای تولید کننده نفت را به شدت تحت تاثیر قرار داد. در این میان، اعمال تحریم‌های اقتصادی غرب علیه مسکو که همزمان با افت قیمت‌ها و در نتیجه اختلافات سیاسی بر سر مسئله اوکراین، صورت گرفت موجب شد تا فعالیت شرکت‌های نفتی این کشور نیز با مشکل مواجه شود و علاوه بر توقف برخی پروژه‌های نفتی،‌ این شرکت‌ها در تامین سرمایه مورد نیاز خود نیز دچار مشکل شدند.

کد خبر 241360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =