۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
  • کد خبر: 241375
کاهش دوباره ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه (30 اردیبهشت ماه) از کاهش ذخیره‌سازیهای نفت خام این کشور برای سومین هفته پیاپی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ذخیره نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 15 مه (25 اردیبهشت ماه)، برای سومین هفته پیاپی، کاهش یافت.

به گفته این موسسه، تولید پالایشگاهها افزایش یافت، این در حالی است که ذخیره بنزین و فرآورده‌های نفتی آمریکا نیز با کاهش روبرو شد.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخیره نفت خام این کشور هفته گذشته با 2.7 میلیون بشکه کاهش به 482.2 میلیون بشکه رسید. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره نفت خام آمریکا با کاهش یک میلیون بشکه‌ای همراه باشد.

‌ذخیره نفت خام در پایانه کوشینگ ایالت اوکلاهما 241 هزار بشکه کاهش یافت که چهارمین افت هفتگی در ذخیره نفت بسیار سبک آمریکا برای معاملات آینده بازار بورس کالای نیویورک به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، تولید نفت خام پالایشگاهها 245 هزار بشکه در روز افزایش یافت که با تغییر روند کاهشی پیشین، حد نصاب خود را در نرخ تولید فصلی حفظ کرد. نرخ مصرفی پالایشگاهها نیز به 91.4 درصد از ظرفیت آنها افزایش یافت.

به گفته این موسسه، ذخیره بنزین آمریکا هفته گذشته 2.8 میلیون بشکه کاهش یافت. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره بنزین این کشور با افزایش 729 هزار بشکه‌ای همراه باشد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد که ذخیره فرآورده‌های نفتی این کشور، شامل گازوییل و نفت گرمایشی، هفته گذشته 546 هزار بشکه کاهش یافت. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره فرآورده‌های نفتی آمریکا هفته گذشته تغییری نکند.

براساس این گزارش، واردات نفت خام آمریکا هفته گذشته با 318 هزار بشکه افزایش به 6.37 میلیون بشکه در روز رسید. 

کد خبر 241375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =