50 درصد پیشرفت در پیاده سازی سامانه CMMS پالایشگاه بندرعباس

اجرای طرح سامانه مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) در پالایشگاه بندرعباس به 50 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار شانا مدیر اجرای طرح CMMS شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان این که این سامانه همزمان در پالایشگاههای کشور با درصد پیشرفتهای متفاوت در حال پیاده سازی است، گفت: اجرای سامانه مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات در پالایشگاه بندرعباس از شهریور سال 91 آغاز شده است.

یزدانفر افزود: هم اکنون با بهره برداری از 6 ماژول،راه اندازی اولیه سه  ماژول و آغاز جمع آوری اطلاعات دو ماژول از مجموع 19 ماژول نرم افزار،این طرح به مرحله 50 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی درباره ضرورت اجرای این طرح در پالایشگاهها تصریح کرد: از آنجا که استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت یکپارچه سازی و بهره گیری از اطلاعات مختلف برای تصمیم گیریهای فنی، مالی و استراتژیک،اهمیت ویژه ای دارد، بنابراین بهره گیری از ابزار استانداردی، همچون سیستم مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) که به همین منظور طراحی شده است، ضرورت دارد.

یزدانفر بهبود فرایندهای نگهداری، تعمیرات و افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات، یکپارچه سازی اطلاعات فنی، بازرگانی، مالی، قراردادی ،عملیاتی را از جمله ویژگیهای این سیستم برشمرد.

به گفته وی،تجمیع و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات،امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات برای تصمیم گیریهای فنی و مدیریتی، طبقه بندی و سهولت دسترسی به اطلاعات کامل واحدهاو تجهیزات، همچنین سهولت و اطمینان در گردش اطلاعات و امکان رهگیری آنها را از دیگر مزیتهای مهم پیاده سازی طرح CMMS عنوان کرد.

کد خبر 241379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =