نشت نفت مانعی برای اجرای پروژه‌های بزرگ نفتی کالیفرنیا

نشت نفت از خط لوله ساحلی کالیفرنیا می‌تواند مانع اجرای پروژه‌های بزرگ نفتی در این ایالت شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نشت صدها بشکه نفت در اثر ترکیدن خط لوله واقع در سواحل ایالت کالیفرنیا در هفته گذشته می‌تواند پروژه‌های بزرگ نفتی شرکتها را در این ایالت، بویژه طرحهای مربوط به حمل ریلی نفت، را با مشکل روبرو کند.

به دلیل بروز حوادث خروج قطار از ریل از سال 2013 میلادی تاکنون و بالارفتن نگرانیهای امنیتی درباره نشت نفت و انفجار واگنها، با پیشنهادهای ساخت پایانه‌های تخلیه نفت قطارها در کالیفرنیا مخالفت شده است.

پاکسازی نفت از سواحل سانتاباربارا پس از نشت دو هزار و 500 بشکه نفت از خط لوله متعلق به شرکت پلینز آل امریکن پایپلاین ال‌پی در روز سه‌شنبه می‌تواند سبب مخالفت بیشتر در زمینه حمل ریلی نفت شود.

پال کورت، نماینده موسسه ارث جاستیس، که خواستار توقف نقل‌وانتقال نفت در پایانه 70 هزار بشکه‌ای پلینز در بیکرزفیلد شده است، گفت: هر چه نفت بیشتری از مسیر این ایالت منتقل شود، احتمال بروز حوادث بیشتر می‌شود.  

حادثه پیشین نشت نفت سبب شد تغییراتی در سیاستهای حمل نفت اعمال شود. نشت یکصدهزار بشکه نفت نزدیک سانتا باربارا در سال 1969 میلادی موجب توقف صدور مجوزهای جدید برای حفاریهای فراساحلی در کالیفرنیا شد.

حادثه اخیر نیز می‌تواند مجوزهای تنظیمی را با مشکل مواجه کند.

جان آرس، مشاور موسسه ترنر، میسون اند کو در دالاس، گفت: بدیهی است که این حادثه برای آن دسته از کسانی که برای مجوز دادن به هرگونه فعالیت مربوط به نفت در کالیفرنیا تلاش می‌کنند، خبر خوبی نیست.

بر اساس این گزارش، شرکت پالایشی والرو انرژی و فیلیپس 66 در نظر دارند به منظور جایگزین کردن واردات پرهزینه نفت، از خط آهن برای انتقال نفت ارزانقیمت از میدانهای ساحلی در آمریکای شمالی به پالایشگاههای شمال کالیفرنیا استفاده کنند.

با این حال، پروژه‌هایی که می‌توانند به تعدیل فشار فزاینده بر قیمتهای بنزین کمک کنند، بارها به دلیل طولانی شدن بررسیهای زیست محیطی به تأخیر افتاده اند. بنزین در میان گرانترین محصولات در آمریکا قرار دارد. برخی شرکتها نیز از اجرای این پروژه‌ها انصراف داده‌اند.

بنابراین گزارش، شرکت وسپک انرژی پیتزبورگ پس از دو سال انتظار برای دریافت مجوز، دو ماه پیش از اجرای پروژه 51 هزار بشکه‌ای حمل ریلی نفت انصراف داد. وسپک هم‌اکنون اعلام کرده است که در صورت موافقت، نفت را تنها از طریق خط لوله یا کشتی منتقل می کند. والرو نیز سال گذشته برنامه‌های خود را برای حمل ریلی نفت در پالایشگاه لس‌آنجلس کنار گذاشت. 

افزون بر این، شرکتهای دیگر نیز با وجود دریافت مجوز با موانع بیشتری روبرو هستند.  

کد خبر 241411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =