تولید 2.5 میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه هاشمی نژاد

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد بیش از 2.5 میلیارد مترمکعب گاز در اسفند ماه سال 93 و فروردین ماه 94 تولید کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این شرکت در اسفندماه پارسال 15 هزار و 577 مترمکعب میعانات گازی و 56 هزار و 261 تن گوگرد تولید کرده است.

ناصر اسلامی گفت: گاز تولیدی این مجتمع در بازه زمانی یاد شده یک میلیارد و 391 میلیون مترمکعب بوده است.

اسلامی به آمار میعانات گازی در فروردین ماه امسال نیز اشاره و تصریح کرد: در این مدت، هفت هزار و 473 مترمکعب انواع میعانات گازی در این مجتمع تولید شده است.

مدیرعامل پالایشگاه هاشمی نژاد ادامه داد: همچنین در نخستین ماه از بهار امسال، 56 هزار و 603 تن گوگرد تولید و از طریق خطوط ریلی به بندرعباس بارگیری شده است.

به گفته وی، مقدار گاز تولیدی در فروردین ماه 94 در این پالایشگاه ، یک میلیارد و 217 میلیون مترمکعب بوده است.

برداشت 885 میلیون مترمکعب گاز از شوریجه

اسلامی با اشاره به تاسیسات ذخیره سازی شوریجه در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس که شهریور ماه پارسال با حضور وزیر نفت افتتاح شد، گفت: 580 میلیون مترمکعب گاز به این مخزن تزریق شده و در مجموع با احتساب گاز درون چاه،  885 میلیون مترمکعب گاز در سال گذشته از این مخزن برداشت شده است.

تزریق 307 میلیون مترمکعب گاز به مخزن شوریجه

وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون نیز 307 میلیون مترمکعب گاز به مخزن شوریجه تزریق شده است یادآور شد: این روند برای برداشت در شرایط سرد زمستانی تا پایان آبان ماه امسال تداوم خواهد داشت تا بتوانیم پاسخگوی نیاز صنعت و مشترکان دیگر بخشها باشیم.

کد خبر 241471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =