۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
  • کد خبر: 241479
پمکس به دنبال فروش واحدهای پالایش و پتروشیمی

مدیر امور مالی شرکت دولتی نفت پمکس مکزیک از برنامه این شرکت برای فروش واحدهای پالایش و پتروشیمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماریو بیورگارد اعلام کرد که پمکس در نظر دارد واحدهای پالایش و پتروشیمی خود را بفروشد و در حوزه‌های پربازده‌تری مانند اکتشاف و تولید سرمایه‌گذاری کند.

بیوگارد در گفتگو با روزنامه اکسلسیور با اشاره به فعالیتهای پالایش و پتروشیمی پمکس، گفت: باید درباره تداوم فعالیتهایمان در بعضی زمینه‌ها تصمیمگیری کنیم.

وی بدون اشاره به زمان این تصمیمگیری، افزود: یکی از گزینه‌ها فروش این تأسیسات، فروش سهام پمکس و سرمایه‌گذاری مبلغ حاصل در حوزه‌های پربازده‌تری مانند اکتشاف و تولید است.

بر اساس این گزارش، درآمد پمکس تحت تأثیر افت قیمتهای انرژی و همچنین کاهش تولید این شرکت قرار گرفته است.

تولید این شرکت از بالاترین سطح آن در سال 2004 میلادی یعنی 3.38 میلیون بشکه در روز حدود یک سوم کاهش یافته است.

پمکس که حدود یک سوم بودجه مکزیک را تأمین می‌کند، اعلام کرد که زیان سه ماه نخست سال 2015 میلادی 100.5 میلیارد پزو (معادل 6.6 میلیارد دلار) بوده است.

در پی افت قیمتهای نفت، پمکس اعلام کرد که بودجه خود را برای سال جاری به‌شدت کاهش داده و اجرای پروژه‌های بزرگ خود را از جمله طرح بازسازی پالایشگاه بزرگ این شرکت و همچنین پروژه‌های تولید سوخت کم‌گوگرد را به تأخیر انداخته است.

پمکس همچنین پیشتر اعلام کرده بود که می‌تواند واحدهای تبدیل زغال سنگ را به سه پالایشگاه از 6 پالایشگاه این شرکت در مکزیک اضافه کند.

بنا بر این گزارش، واحد پالایش پمکس در چند سال اخیر متحمل میلیاردها دلار خسارت شده است زیرا دولت تغییری در سیاست بلندمدت خود برای تعیین قیمتهای سوخت ایجاد نکرده است.

در همین حال، به دنبال اصلاحات قانون انرژی مکزیک، پمکس قرار است برای نخستین بار در چند دهه گذشته با شرکتهای خصوصی نفتی رقابت کند. این شرکت همچنین به منظور پایین آوردن هزینه‌های خود درباره قراردادهای خدمات مذاکره کرده است. 

اصلاحات قانون انرژی مکزیک به‌تدریج تا سال 2018 میلادی زمینه خرده‌فروشی سوخت در بازارهای رقابتی را فراهم می‌کند، اقدامی که می‌تواند سبب جلب توجه شرکتهای خصوصی به بخش پالایش این کشور شود.  

کد خبر 241479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =